30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epatraktor forum!
Aktuellt datum och tid: 19 10 18, 11:52





Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Allt om pappring
InläggPostat: 11 07 25, 12:42 
Offline
Burnar på skolgården med epan

Blev medlem: 09 01 30, 8:32
Inlägg: 785
Ort: Rosvik
Kön: Kille
Födelsedag: 16 dec 1993
Fordon: MÅNGA
Mr:L skrev:
Har du papper som redan är bessade så skit i chassie nummer över huvud taget! De 2 epor jag har haft har bara fått nya bessade plåtar och nummer.... har besiktigat en bil med utbytt chassie nummer utan problem, så det går om man vill.

Mr:L skrev:
[quote="RaggeR"

jo men om dom inte är det då ? nu fattade inte jag fick du nya chassi plåtar när du kom in till bes eller vad menade du ?
jo men om man har org chassi nummer så är det inga problem för mig men nu är de så att ja inte har de

Böt skyltar och nummer med en annan bil av samma modell.
Satsa på bessade papper, skit i nummer osv..


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allt om pappring
InläggPostat: 11 07 25, 3:34 
Offline
Epamekarn

Blev medlem: 10 09 10, 8:38
Inlägg: 126
Kön: Kille
Födelsedag: 22 dec 1994
Fordon: Strax740Tralle
RaggeR skrev:
Mr:L skrev:
Har du papper som redan är bessade så skit i chassie nummer över huvud taget! De 2 epor jag har haft har bara fått nya bessade plåtar och nummer.... har besiktigat en bil med utbytt chassie nummer utan problem, så det går om man vill.

Mr:L skrev:
[quote="RaggeR"

jo men om dom inte är det då ? nu fattade inte jag fick du nya chassi plåtar när du kom in till bes eller vad menade du ?
jo men om man har org chassi nummer så är det inga problem för mig men nu är de så att ja inte har de

Böt skyltar och nummer med en annan bil av samma modell.
Satsa på bessade papper, skit i nummer osv..


får väll bli så :P samma modell är självklart annars kan jag lika gärna gå ner till polisstationen och säga jag har papprat XD
blir väll så : :mrgreen: men hur ser man ifall dom är bessade ? måste man ringa in för det ?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allt om pappring
InläggPostat: 11 07 25, 2:47 
Offline
Burnar på skolgården med epan

Blev medlem: 09 01 30, 8:32
Inlägg: 785
Ort: Rosvik
Kön: Kille
Födelsedag: 16 dec 1993
Fordon: MÅNGA
Mr:L skrev:
RaggeR skrev:
Mr:L skrev:
Har du papper som redan är bessade så skit i chassie nummer över huvud taget! De 2 epor jag har haft har bara fått nya bessade plåtar och nummer.... har besiktigat en bil med utbytt chassie nummer utan problem, så det går om man vill.

Mr:L skrev:
[quote="RaggeR"

jo men om dom inte är det då ? nu fattade inte jag fick du nya chassi plåtar när du kom in till bes eller vad menade du ?
jo men om man har org chassi nummer så är det inga problem för mig men nu är de så att ja inte har de

Böt skyltar och nummer med en annan bil av samma modell.
Satsa på bessade papper, skit i nummer osv..


får väll bli så :P samma modell är självklart annars kan jag lika gärna gå ner till polisstationen och säga jag har papprat XD
blir väll så : :mrgreen: men hur ser man ifall dom är bessade ? måste man ringa in för det ?


Ringer bilprovningens kundtjänst.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allt om pappring
InläggPostat: 11 07 29, 11:10 
Offline
Dieselkåt
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 07 04, 3:06
Inlägg: 1182
Ort: Sverige
Kön: Kille
Födelsedag: 14 aug 1993
Fordon: För många
fast värt att tänka på är ju att vid en kontroll av länstrafikgruppen så kollas ramnummeret upp, stämmer det ej så kan du räkna med att bli kvar i kontrollen resten av dagen och bilen beslagtas med rätt att skrota den. enda postiva blir då att du slipper ombes då dom inte kan sätta ombesiktning på lösa papper eftersom papprerna inte tillhör bilen :P

så du kan ju egentligen bara byta regplåt och köra, och när du blir stoppad så har du såklart ingen vetskap om att det inte är fel bil, dom tar bilen och skrotar i värsta fall den och papprerna behåller du och kan sälja vidare besiktade.

annars får du köpa bokstäver och knacka egna nummer på en plåt och svetsa i, eller kanske slipa bort ramnummeret på b-stolpen och lägga i tenn och sedan stansa i, lättare att göra om då ifall det blir fel för då tennar du bara om och försöker igen. dom där chassiebrickorna i skuff/motorutrum går icke att få tag i nya, var några år sen nu men då kunde man bara få hem sånt från volvo med årsmodell -96 och uppåt, så saknas dom äre inte mycket att göra än att ta bort dom som redan finns.

_________________
Är du inte rädd att åka dit? -Nej, Varken dit eller hem!

// Åslund


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allt om pappring
InläggPostat: 11 07 30, 4:57 
Offline
Burnar på skolgården med epan

Blev medlem: 09 01 30, 8:32
Inlägg: 785
Ort: Rosvik
Kön: Kille
Födelsedag: 16 dec 1993
Fordon: MÅNGA
[quote="volvo740turbo"]

så du kan ju egentligen bara byta regplåt och köra, och när du blir stoppad så har du såklart ingen vetskap om att det inte är fel bil, dom tar bilen och skrotar i värsta fall den och papprerna behåller du och kan sälja vidare besiktade.

quote]

Precis vad jag menade 8)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allt om pappring
InläggPostat: 11 07 31, 3:05 
Offline
Garageråtta

Blev medlem: 09 12 20, 11:38
Inlägg: 875
Ort: Gävle
Kön: Kille
Födelsedag: 13 dec 1993
Fordon: 240 och Fård Granada
Har man kvar papperna på bilkarossen och har epakarossen kvar så åker man på flaskskyltning men man får behålla papperna och karossen blir inte skrotad.

_________________
Traktortiden är över,hänger kvar och är bitter.
MODERATOR


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allt om pappring
InläggPostat: 11 07 31, 6:03 
Offline
Amatör

Blev medlem: 11 02 27, 7:09
Inlägg: 65
Kön: Kille
Födelsedag: 31 okt 1997
Fordon: Volvo Amazon
kardanknuten skrev:
Har man kvar papperna på bilkarossen och har epakarossen kvar så åker man på flaskskyltning men man får behålla papperna och karossen blir inte skrotad.

vad händer då om man åker på falskskyltning fetta bötter eller???

_________________
VOLVO240RÄÄSER


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allt om pappring
InläggPostat: 11 07 31, 6:15 
Offline
Dieselkåt
Användarvisningsbild

Blev medlem: 07 07 04, 3:06
Inlägg: 1182
Ort: Sverige
Kön: Kille
Födelsedag: 14 aug 1993
Fordon: För många
från wikipedia

"Urkundsförfalskning, är ett brott enligt 14 kap. 1 § brottsbalken (1962:700). För urkundsförfalskning döms den, som genom att skriva annan, verklig eller diktad, persons namn eller genom att falskeligen förskaffa sig annans underskrift eller på annat sätt, framställer falsk urkund eller också falskeligen ändrar eller fyller ut äkta urkund, allt under förutsättning att åtgärden innebär fara i bevishänseende. Förfalskningar som är så dåliga att ingen skulle luras av dem är således inte straffbara.

Straffet för urkundsförfalskning är fängelse i högst 2-3 år. Om brottet anses som grovt är det upp till 6 år. Vid ringa brott döms till förvanskning av urkund med böter eller fängelse i högst 6 månader.

Såsom urkund anses enligt paragrafens andra stycke protokoll, kontrakt, skuldebrev, intyg och annan handling, som upprättats till bevis eller på annat vis är av betydelse såsom bevis, samt även legitimationskort, biljett och dylikt bevismärke. Förfalskning av officiella dokument som exempelvis körkort och identifikationshandlingar faller under denna rubrik.

Om brottet är ringa, döms för förvanskning av urkund. Är brottet grovt, döms för grov urkundsförfalskning."

kan egentligen dras hur långt som helst, försäkringsbedrägeri och felskattat osv men vanligtvis så finns det ju aldrig bevis på att du har gjort det, så det lägs ned i brist på bevis.

_________________
Är du inte rädd att åka dit? -Nej, Varken dit eller hem!

// Åslund


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allt om pappring
InläggPostat: 11 07 31, 10:14 
Offline
Garageråtta

Blev medlem: 09 12 20, 11:38
Inlägg: 875
Ort: Gävle
Kön: Kille
Födelsedag: 13 dec 1993
Fordon: 240 och Fård Granada
Det vikiga är att aldrig erkänna :wink: är ju i princip omöjligt att bevisa pappring..en kompis satt över 145 papper på en 245 och böt chassinummer..men han orka inte ta bort karossbrickorna...sålde den..då blev den nye ägan stoppad och då upptäckte ju dom att det var en 245a och inte en 145a och eftersom karossbrickorna var kvar så kunde dom spåra tillbaka till min kompis som fortfarande hade kvar 245ans papper..dock så kunde dom inte bevisa att det var just han som hade papprat den eftersom dom inte var där när han svetsa chassinummret :roll:

plus så brys sig inte snut nog inte allt för mycke om papprade epor..dom skickar den i pressen och nöjer sig med de.

_________________
Traktortiden är över,hänger kvar och är bitter.
MODERATOR


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allt om pappring
InläggPostat: 11 07 31, 10:29 
Offline
Dieselsniffare

Blev medlem: 09 07 30, 6:37
Inlägg: 292
Ort: SörrMALLAnD
Födelsedag: 22 jul 1994
Fordon: plyma volare 76
jag har en duett som blev tagen av länsman det blev körförbud pga dåliga bromsar och inget chassienummer men dom skrota ju inte den :)

_________________
plymouth


Top
 Profil  
 


Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
subSilver+ theme by Canver Software, sponsor Sanal Modifiye
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008
phpBB SEO
Portal XL 5.0 ~ Plain 0.2
Skapa forum | Våra villkor | Integritet | ForumPortalen | Rapportera forumet