30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epa-forum!
Aktuellt datum och tid: 19 07 16, 12:10

[ +/- ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 469 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Dagens FAIL-Tråden
InläggPostat: 12 04 11, 10:51 
Thinnersniffare

Kön: Kille
Födelsedag: 11 aug 1995
Fordon: Inget med LGF längre
rolla 745'an idag, kom på att jag hade en skvätt bensin jag skulle slänga i. färgen hade inte torkat än och jag råka spilla lite på sidan, satan va färgen börja rinna :roll:

InläggPostat: 12 04 12, 8:14 
Dieselkåt

Födelsedag: 14 aug 1993
Fordon: För många
inte för att va sån men en duett kan man inte missta för att INTE vara en traktor. man blir ju förvånad när en vanlig(bil) duett passerar, direkt kolla backspegeln efter en lgf typ :roll: så dom såg er nog inte eller så blunda han för er helt enkelt..

// Åslund

InläggPostat: 12 04 12, 9:09 
Garageråtta

Födelsedag: 22 apr 1994
Fordon: MB w124 250td
volvo740turbo skrev:
inte för att va sån men en duett kan man inte missta för att INTE vara en traktor. man blir ju förvånad när en vanlig(bil) duett passerar, direkt kolla backspegeln efter en lgf typ :roll: så dom såg er nog inte eller så blunda han för er helt enkelt..

håller med där, så fort man möter en duett så kollar man i spegeln efter lgf:n :lol:

Mercedes Benz w210 220D (såld)
4 volvo 240
isuzu kb diesel(traktor)såld
polaris rmk 600
polaris rmk 800

InläggPostat: 12 04 16, 11:47 
Thinnersniffare

Födelsedag: 11 aug 1995
Fordon: Inget med LGF längre
varenda vecka sen jag besiktiga 745'an har det hänt nått antingen på måndagen eller på söndagen, har varit felande soppa ledningar som läckt och punkteringar och fan vet vad, så idag när jag skulle dra iväg och handla lite snabbt bara så var det blött ute och drog ett varv i rondellen på väg till baks till skolan, hörde hela tiden att bakaxeln höll på att gå i pension så att säga,, så rullar jag in på skolan och ska bromsa upp han lite och då smäller det till och så vägrar han att driva frammåt, bakaxelras :P visst han har ju gått jävligt hårt så jag vänta bara på när den skulle gå åt helvete :roll:

InläggPostat: 13 05 02, 8:15 
Inofficiell amatör mekare

Födelsedag: 27 aug 1997
Fordon: ´64 Duett stepside
Hände för ett halvår sedan men det känns som att det passar in här ändå :mrgreen:

Jag hade haft en körlektion för Am kortet och skulle till att ta nr2.
Jag snackade med sv lärarn på skolan och sa att jag var tvungen att gå tidigare för att jag hade körlektioner. Han gick med på det så jag drog till busshållplatsen och väntade på bussen.
Jag tyckte att det hade gått lite väl lång tid så jag kollade klockan och märkte att jag hade missat bussen. :roll:
Vad gör man då då tänkte jag. Sen fick jag en idé så jag sprang iväg till min farmor som bor en bit från skolan och lånade hennes cykel.
Jag cyklar järnet in till stan och kommer tillslut in på körskolan svettig som sautan och ser att jag har fem minuter kvar tills det börjar. "Fan va bra, jag hann" tänkte jag då. Medans jag sitter och väntar så frågar de om det är jag som är Zakarias och jag sa att det är jag. "Varför är du här du ska ju vara här imorrn" är svaret jag får. :lol:

Kolla in min beauty: volvo-duett-64-zakke-uppdate-23-8-kommentera-t24379.html

InläggPostat: 13 05 02, 8:57 
Novis

Födelsedag: 17 jun 1998
Fordon: Kingcab datsun
Hade inte kört traktor på 2 månader resultat dikes röjning med diesel köl

InläggPostat: 14 02 11, 5:39 
Epamekarn

Födelsedag: 15 sep 1999
Fordon: duett 66
Hände mig en sak i förra vekan.
Går på en rätt liten skola så när vi har idrott så har vi det i den lokala sporthallen och för att gå dit genar man genom en mindre park.
Hur som helst genar jag och några polare över en våt och lerig gräsmatta så är vi lite stressade och små joggar nästan och helt plötsligt gör jag en djävla vurpa ni vet en sån klasisk när man flyger bakåt och landar på rumpan.
Och jag går med några polar och 2 rätt snygga tjejer och alla vrålflabbar åt mig.
Gissa om man blev lite röd i ansiktet xD

InläggPostat: 14 04 07, 6:58 
Thinnersniffare

Födelsedag: 10 aug 1998
Fordon: Suzuki sj 410
Hände i onsdags!
Skulle ta trallan in till skolan men jag hade inte så myck soppa men va fan tänkte jag "de går nog" jag skulle ta o tanka i en liten små sketen by på vägen och så 200 meter från macken, poff! sa de o där stod man mitt på vägen! Jag kastar mig ut mitt i vägen för att stoppa första bästa bil! Tack gode gud så va den första jag stanna en vänlig själ ;) som bogserar mig till macken utan problem! Tacka alla ni där ute som hjälper oss fattiga epa raggare utan soppa! "Än behöver vi inte ge upp hoppet om mänskligheten!!"

InläggPostat: 14 04 07, 7:43 
Skiftnyckels proffs

Födelsedag: 12 feb 1998
Fordon: Duett Äkta epa, M.Go, 740 Tdic kapad projekt
PerEriksson skrev:
Hände i onsdags!
Skulle ta trallan in till skolan men jag hade inte så myck soppa men va fan tänkte jag "de går nog" jag skulle ta o tanka i en liten små sketen by på vägen och så 200 meter från macken, poff! sa de o där stod man mitt på vägen! Jag kastar mig ut mitt i vägen för att stoppa första bästa bil! Tack gode gud så va den första jag stanna en vänlig själ ;) som bogserar mig till macken utan problem! Tacka alla ni där ute som hjälper oss fattiga epa raggare utan soppa! "Än behöver vi inte ge upp hoppet om mänskligheten!!"

Haha, tur att det finns lite vettigt folk där ute någonstans. De finns, bara svårt att hitta tyvärr.

Alltid FFF! (funktion före finnish)

InläggPostat: 14 04 07, 8:36 
Epamekarn

Födelsedag: 09 feb 1998
Fordon: Inget
Hände mig när ja precis skaffat traktorn och ej hade körkort ännu. Epan står ute på gräsmattan efter en timmes putsande och jag ska köra in den i garaget. Är ganska svårt att komma in i mitt garage p.g.a en liten kant vid ingången. Efter två kärringstopp stod ja nu med fronten 5cm från väggen (måste ställa traktorn mot garage väggen för att den ska få plats). Har ettan i och ska gå ut och kolla hur mkt avstånd ja hade kvar, å dum som man var så släpper jag kopplingen och jag far rätt in i väggen och får airbagen rätt i fejan. Detta resulterade i en rejäl fläskläpp, näsblod och tinnitus som varade i två veckor. Och i ett garage låter ju allt som bekant 100x högre än annars. Som tur var var bara farsgubben närvarande :)

Tack för mig.

-Kan du fatta att de är ihop igen efter all skit som varit mellan dom?
-Vilka då?
-Skinkorna!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 469 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47  Nästa