30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epa-forum!
Aktuellt datum och tid: 19 07 20, 1:10

[ +/- ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 469 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Dagens FAIL-Tråden
InläggPostat: 14 04 08, 12:18 
Rock`n`roll

Kön: Kille
Födelsedag: 16 okt 1996
Fordon: 245 -93 å 944- 92
940power skrev:
Hände mig när ja precis skaffat traktorn och ej hade körkort ännu. Epan står ute på gräsmattan efter en timmes putsande och jag ska köra in den i garaget. Är ganska svårt att komma in i mitt garage p.g.a en liten kant vid ingången. Efter två kärringstopp stod ja nu med fronten 5cm från väggen (måste ställa traktorn mot garage väggen för att den ska få plats). Har ettan i och ska gå ut och kolla hur mkt avstånd ja hade kvar, å dum som man var så släpper jag kopplingen och jag far rätt in i väggen och får airbagen rätt i fejan. Detta resulterade i en rejäl fläskläpp, näsblod och tinnitus som varade i två veckor. Och i ett garage låter ju allt som bekant 100x högre än annars. Som tur var var bara farsgubben närvarande :)

Tack för mig.

hahahaha jasså är de därför du har silvertejp runt ratten xD

turboduett99 skrev:
Får du verkligen spärra på de sätten!?
Nej. Men alla är lata och försöker fuska.

InläggPostat: 14 04 08, 9:56 
Epamekarn

Födelsedag: 09 feb 1998
Fordon: Inget
Sydis skrev:
940power skrev:
Hände mig när ja precis skaffat traktorn och ej hade körkort ännu. Epan står ute på gräsmattan efter en timmes putsande och jag ska köra in den i garaget. Är ganska svårt att komma in i mitt garage p.g.a en liten kant vid ingången. Efter två kärringstopp stod ja nu med fronten 5cm från väggen (måste ställa traktorn mot garage väggen för att den ska få plats). Har ettan i och ska gå ut och kolla hur mkt avstånd ja hade kvar, å dum som man var så släpper jag kopplingen och jag far rätt in i väggen och får airbagen rätt i fejan. Detta resulterade i en rejäl fläskläpp, näsblod och tinnitus som varade i två veckor. Och i ett garage låter ju allt som bekant 100x högre än annars. Som tur var var bara farsgubben närvarande :)

Tack för mig.

hahahaha jasså är de därför du har silvertejp runt ratten xD

Jajemän!! :)

-Kan du fatta att de är ihop igen efter all skit som varit mellan dom?
-Vilka då?
-Skinkorna!

InläggPostat: 14 04 08, 3:23 
Burnar på skolgården med epan

Kön: kille
Födelsedag: 23 jul 1997
Fordon: okapad volvo 244 -81
hände för några månader sedan. hade vare sjuk i 3 veckor och var äntligen friskare dissa min dåvarande flickvän för att ut å köra, svinade runt som vanligt och tillslut kom snuten å snacka me oss. sen sa dom nu drar vi till hulsfred och typ 5 min efter åker jag hemåt och det är åt samma håll och jag blir stannad och av me körkort och får ombess 500 meter hemifrån. vart dumpad samma kväll också..

rediga män tar grusvägen istället för motorvägen!

Bild

InläggPostat: 14 04 08, 7:29 
Rock`n`roll

ajfan den sved :/
Ska väll ta o berätta en fin jävel från i somras då.. inte för att det har nått med fordon att göra men

sommarlovet hade precis börjat och de va dags å festa till de lite, så självklart kom öl och brännvin in i bilden..
när kvällen närmade sig sitt slut så kom ju dilemmat att man skulle hem med, så man började ju vingla runt lite och leta efter närmaste transport, och Vips! så stog det en olåst cykel, mitt ute i tassemarkerna och den 'lånade' man ju bara så man kom hem..

dagen efter vet nog de flesta hur den brukar se ut, men startade med att tellefånen ringde, svarade dragen som jag var och fick världens jävla utskällning, då det visade sig att man snott sin egna, 12 åriga kusins cykel (han satt tydligen och grillade med några kompisar ute i skogen i närheten där vi höll till) så han fick gå hem en bra bit mitt i natten (;

turboduett99 skrev:

InläggPostat: 14 04 09, 8:29 
Epamekarn

Födelsedag: 09 feb 1998
Fordon: Inget
Sydis skrev:
ajfan den sved :/
Ska väll ta o berätta en fin jävel från i somras då.. inte för att det har nått med fordon att göra men

sommarlovet hade precis börjat och de va dags å festa till de lite, så självklart kom öl och brännvin in i bilden..
när kvällen närmade sig sitt slut så kom ju dilemmat att man skulle hem med, så man började ju vingla runt lite och leta efter närmaste transport, och Vips! så stog det en olåst cykel, mitt ute i tassemarkerna och den 'lånade' man ju bara så man kom hem..

dagen efter vet nog de flesta hur den brukar se ut, men startade med att tellefånen ringde, svarade dragen som jag var och fick världens jävla utskällning, då det visade sig att man snott sin egna, 12 åriga kusins cykel (han satt tydligen och grillade med några kompisar ute i skogen i närheten där vi höll till) så han fick gå hem en bra bit mitt i natten (;

Hahahaha fan va bra xD fick han tillbaka sin cykel? :)

-Kan du fatta att de är ihop igen efter all skit som varit mellan dom?
-Vilka då?
-Skinkorna!

InläggPostat: 14 04 09, 2:54 
Rock`n`roll

ja vet faktiskt inte om ja ska va ärlig (;
minns ju inte vart ja gjorde av den :P

turboduett99 skrev:

InläggPostat: 14 07 09, 10:22 
Thinnersniffare

Födelsedag: 11 mar 1999
Fordon: okapad 142a- okapad 244a
PerEriksson skrev:
Hände i onsdags!
Skulle ta trallan in till skolan men jag hade inte så myck soppa men va fan tänkte jag "de går nog" jag skulle ta o tanka i en liten små sketen by på vägen och så 200 meter från macken, poff! sa de o där stod man mitt på vägen! Jag kastar mig ut mitt i vägen för att stoppa första bästa bil! Tack gode gud så va den första jag stanna en vänlig själ ;) som bogserar mig till macken utan problem! Tacka alla ni där ute som hjälper oss fattiga epa raggare utan soppa! "Än behöver vi inte ge upp hoppet om mänskligheten!!"

ja du hände mig i dag också, dock så va det farsan som fick komma med en 5 liters dunk.... Men, men sånt som händer :D

Bild

MEN en sak ska jag säga er, min tankmätare funkar...

InläggPostat: 14 07 11, 11:52 
Inofficiell amatör mekare

Födelsedag: 27 aug 1997
Fordon: ´64 Duett stepside
Haha soppatorsk är standard, har alltid en 5liters bakom sätet. Hade på flaket men nån jävel ryckte den då jag parkera epan.

Kolla in min beauty: volvo-duett-64-zakke-uppdate-23-8-kommentera-t24379.html

InläggPostat: 14 07 12, 11:23 
Thinnersniffare

Födelsedag: 11 mar 1999
Fordon: okapad 142a- okapad 244a
Zakke skrev:
Haha soppatorsk är standard, har alltid en 5liters bakom sätet. Hade på flaket men nån jävel ryckte den då jag parkera epan.

Har också en 5 liters dunk bakom sätet nu :D

InläggPostat: 14 07 14, 6:26 
Garageråtta

Födelsedag: 22 apr 1994
Fordon: MB w124 250td
19EMIL99 skrev:
Zakke skrev:

Har också en 5 liters dunk bakom sätet nu :D

5:an är ju standard. när jag körde volvo så hade jag alltid me 5:an i kofferten. och varje vecka fick jag soppatorsk på väg in till skolan, men var ju lungt då jag hade med 5:an. men efter ett tag var det ju en vana att det låg en 5:a i kofferten, så på väg till skolan en morgon så var jag och hämtade upp en klasskompis som skulle åka, han han bara sätta sig i bilen och kollade på tankmätaren och frågade om jag inte skulle tanka, nä då sa jag, har ju 5:an om det går åt helvete. och mycket riktigt, han kanske 5-6 km sen dör 245:an, men jag som vanlig hoppar ur bilen och tar fram 5:an. men då jävlar var den torr som fnöske. slutade med att vi fick vänta en dryg timme i bilen på farsan

Mercedes Benz w210 220D (såld)
4 volvo 240
isuzu kb diesel(traktor)såld
polaris rmk 600
polaris rmk 800

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 469 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Nästa