Aktuellt datum och tid: 19 02 16, 7:37

Ny tråd Svara på tråd  [ 135 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Den stora tråden för elektronikfrågor!
InläggPostat: 10 12 21, 11:50 
Ölhävare

Kön: Kille
Födelsedag: 13 dec 1993
Fordon: 240 och Fård Granada
Har han lagat rost i golvet på förarsidan? Kabelstammen går ju där till bakljusen..ganska lätt och fimpa lite kablar med vinkelharry om man inte är aktsam...

Det låter ju som det blir kortis nånstarns.

InläggPostat: 10 12 28, 2:22 
Epamekarn

Kön: Man
Födelsedag: 16 feb 1982
Fordon: Duett
Tjo har en duett som bara har helljus så undrar jag hur jag ska fixa halvljuset? Har en sån här strömbrytare (original) http://data.fuskbugg.se/skogsturken/IMGP0166.JPG Strömbrytaren har två lägen, drar man ut "knappen" lite så ska det vara helljus och drar man ut den mer så ska det vara helljus, nu finns det inget på första läget och helljus på det andra läget.
Finns massa betäckningar, vet någon vad de olika står för så skriv gärna!
dessa finns: 56 58a 30 58b 58 30b. skriv gärna om ni kan hur det ska kopplas t.ex "58a ska till vänster halv 58b till höger halv, 30 höger hel 30b vänster hel" typ sånt hade varit super :)

Sen måste man använda fotomkopplaren eller går den koppla förbi?
Måste man ha nåt relä för att kunna använda hel OCH halv?

Och snälla skicka inte detta elschema: http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... x=44&ty=95

Är så sjukt less på de, fattar inte ett piss :P

InläggPostat: 10 12 28, 3:44 
Ölhävare

Födelsedag: 13 dec 1993
Fordon: 240 och Fård Granada
volvoyamha skrev:
hajper skrev:

Ibland blir jag ganska sjukt le på er folk som inte förstår sej på något alls när det finns så pass mycket material så 2 timmars läsning borde nog kunna hela duett systemet! och det där elsystemet är helt perfekt!

Nu får du fan ta och ge dej! Han skriver själv att han inte förstår el scheman! Läser du ens innan du skriver? Alla kan inte med elscheman och dom är svåra att förstå om man inte vet hur man läser ut dom! Har inte du förstått att alla inte har lika lätt för el som du?!

InläggPostat: 10 12 28, 4:15 
Epamekarn

Födelsedag: 02 feb 1994
Fordon: Volvo Duett -65a
Finns många framtida surgubbar på detta forum!

InläggPostat: 10 12 28, 11:44 
Epamekarn

Kön: Man
Födelsedag: 16 feb 1982
Fordon: Duett
volvoyamha skrev:
kardanknuten skrev:
volvoyamha skrev:
hajper skrev:

Ibland blir jag ganska sjukt le på er folk som inte förstår sej på något alls när det finns så pass mycket material så 2 timmars läsning borde nog kunna hela duett systemet! och det där elsystemet är helt perfekt!

Nu får du fan ta och ge dej! Han skriver själv att han inte förstår el scheman! Läser du ens innan du skriver? Alla kan inte med elscheman och dom är svåra att förstå om man inte vet hur man läser ut dom! Har inte du förstått att alla inte har lika lätt för el som du?!

Okej nu ber jag hemskt mycket om ursäkt!! Hadee jävlast sjukt mycket för mig med skoter och jag var trött!! det är dumt att skylla på diverse saker och man skall inte ta ut det över andra. Ber som sagt var om ursäkt!

har fått till det nu så jag har halvljus på första läget och hellyse på andra läget. måste man säkra både halvlyse-kabeln och hellyse-kabeln?? för nu är bara "halvlyse-kabeln" säkrad.. borde de inte räcka med det? är ju liksom samma lampa..

InläggPostat: 11 01 02, 5:57 
Epamekarn

Ja har problem med min generator på b20. Den laddar inte .
Laddlampan funkar inte men den har lysit till ibland, och ja börjar trötta på detta jävla helvete så snart kör ja den till skroten. Finns de nån som är kunnig o som skulle vilja hjälpa mig ?

InläggPostat: 11 01 02, 9:59 
Epamekarn

volvoyamha skrev:
DuettEriksson skrev:
Laddlampan funkar inte men den har lysit till ibland, och ja börjar trötta på detta jävla helvete så snart kör ja den till skroten. Finns de nån som är kunnig o som skulle vilja hjälpa mig ?

Tjenna :)
Börjar med en fråga så kan jag lösa problemet sedan åt dej. Har du inbyggd kolbrygga/ laddregulator?

Japp de är inbyggt :) och ja har precis bytt de och de funka inte

InläggPostat: 11 01 03, 6:46 
Epamekarn

volvoyamha skrev:
DuettEriksson skrev:
volvoyamha skrev:
DuettEriksson skrev:

Börjar med en fråga så kan jag lösa problemet sedan åt dej. Har du inbyggd kolbrygga/ laddregulator?

Den stora grova plusen ifrån generatorn (B+ SVART 5,0) skall till startmotorn (plats 30 SVART 5,0)

Sedan ifrån ett flatstift (d+ röd 0,75) så skall det gå en kabel till laddningslampan (2watt) sedan vidare till plus! (oljetryckslampan)

Sedan skall generatorn jordas (D-) därifrån skall vara en kabel (svart 5,0) till motorn (och motorn skall ju jordas så klart!

Mvh volvoyamha// Anders

Ja antar att de är laddlampan för den lyser inte alls men ja har inte en blekaste aning om hur den sitter o jag låg bakom instrumenten förut o såg inget ställe där den kan ha suttit . Men den har lyst för cirkus 1-2 månader sen. Och sen har jag ingen jord från generatorn till något ställe , men den har fungerat förut ?

InläggPostat: 11 01 04, 1:43 
Epamekarn

volvoyamha skrev:
DuettEriksson skrev:
volvoyamha skrev:
DuettEriksson skrev:
volvoyamha skrev:
DuettEriksson skrev:

Den stora grova plusen ifrån generatorn (B+ SVART 5,0) skall till startmotorn (plats 30 SVART 5,0)

Sedan ifrån ett flatstift (d+ röd 0,75) så skall det gå en kabel till laddningslampan (2watt) sedan vidare till plus! (oljetryckslampan)

Sedan skall generatorn jordas (D-) därifrån skall vara en kabel (svart 5,0) till motorn (och motorn skall ju jordas så klart!

Mvh volvoyamha// Anders

Ja antar att de är laddlampan för den lyser inte alls men ja har inte en blekaste aning om hur den sitter o jag låg bakom instrumenten förut o såg inget ställe där den kan ha suttit . Men den har lyst för cirkus 1-2 månader sen. Och sen har jag ingen jord från generatorn till något ställe , men den har fungerat förut ?

Hmm bara att koppla en lampa ifrån d+ till en lampa och den andra kabel till plus! så jobbar generatorn mot lampan och skapar minus! finns inte lampan eller den inte fungerar har inte generatorn något att jobba imot!!

Att den laddat förut kan bero på att du haft en stor bricka på genomgående bult (den långa) och då jordar den mot fästet! och då kan han ladda lite som han vill.

Skall det vara seriöst gjort så skall det vara som jag skrev!!

Mvh

Okej kan ja koppla lampan direkt på batterit ? :D som test asså
den långa bulten fick jag faktiskt byta , kan det ha med de o göra ?
Men du kan väl lägga t min msn Erikssonmattias@live.se så blire lättare o snacke :)

InläggPostat: 11 01 29, 1:46 
Novis

Födelsedag: 28 jan 1995
Fordon: Dútteeeh
Tjena, hade inga framblinkers på min duett. Är ganska ny till epa så undrar om man kan ha positionsljus som blinkers, och hur kopplar man blinkers ?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 135 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Nästa