Sveriges största a-traktor/epatraktor forum!
Aktuellt datum och tid: 19 08 22, 7:41





Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: front duett/445
InläggPostat: 14 05 24, 5:09 
Offline
Novis

Blev medlem: 14 02 11, 3:48
Inlägg: 13
Kön: Kille
Födelsedag: 11 feb 2014
Fordon: Duett x 3, k50, drac
Hallå, jag undrar om mittendelen av en duett 67 front passar på mina gammla duett 445 skärmar?
Anledningen till att jag måste byta front är att gamla kylaren ej går ihop med b20 motorn pga att kylarslangen är på fel sida
.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: front duett/445
InläggPostat: 14 05 25, 10:55 
Offline
Epamekarn

Blev medlem: 11 06 16, 4:58
Inlägg: 148
Kön: Man
Födelsedag: 29 mar 1982
Fordon: Skor
Mässingskylare? Går flytta & löda fast slanganslutningarna.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: front duett/445
InläggPostat: 14 05 25, 2:31 
Offline
Novis

Blev medlem: 14 02 11, 3:48
Inlägg: 13
Kön: Kille
Födelsedag: 11 feb 2014
Fordon: Duett x 3, k50, drac
G-son skrev:
Mässingskylare? Går flytta & löda fast slanganslutningarna.

Jaha, är det bara att göra eller ska jag tänka på nåt speciellt?

Kommer b16 kylaren funka med b20 motorn då?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: front duett/445
InläggPostat: 14 05 25, 5:56 
Offline
Skiftnyckels proffs

Blev medlem: 11 07 12, 11:15
Inlägg: 306
Kön: Kille
Födelsedag: 12 feb 1998
Fordon: Duett Äkta epa, M.Go, 740 Tdic kapad projekt
Det går bra men är på gränsen med b16 kylare till b20 om man ska vässa den lite. Originalmotor ska nog inte vara något problem men du kommer att måsta göra om slangarna eftersom att det är spegelvänt på b18/b20. Det går ju även att byta front och kylare, då får man även bättre huvgångjärn :)

_________________
Bild Bild

Alltid FFF! (funktion före finnish)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: front duett/445
InläggPostat: 14 05 25, 7:11 
Offline
Epamekarn

Blev medlem: 11 06 16, 4:58
Inlägg: 148
Kön: Man
Födelsedag: 29 mar 1982
Fordon: Skor
karlberg skrev:
G-son skrev:
Mässingskylare? Går flytta & löda fast slanganslutningarna.

Jaha, är det bara att göra eller ska jag tänka på nåt speciellt?

Kommer b16 kylaren funka med b20 motorn då?


Do kan undersöka om du har någon firma som sysslar med renovering/reparation av kylare i närheten, det borde vara något dom fixar ganska snabbt och billigt. Förmodligen går det klara sånt själv också, men det är inte säkert att första försöket går bra - och om man bara har en kylare är det lite dumt att öva på den...


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: front duett/445
InläggPostat: 14 05 25, 7:18 
Offline
Novis

Blev medlem: 14 02 11, 3:48
Inlägg: 13
Kön: Kille
Födelsedag: 11 feb 2014
Fordon: Duett x 3, k50, drac
Bananafr0g skrev:
Det går bra men är på gränsen med b16 kylare till b20 om man ska vässa den lite. Originalmotor ska nog inte vara något problem men du kommer att måsta göra om slangarna eftersom att det är spegelvänt på b18/b20. Det går ju även att byta front och kylare, då får man även bättre huvgångjärn :)

Ja, jag har ju en 1960 duett med 50 tals front och då är ju frågan om det är värt allt arbete att byta front eller att man löder om kylarn.
angående trim så har jag enkel su förgasare och då kanske det är lika bra att ha den nyare kylaren?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: front duett/445
InläggPostat: 14 05 25, 7:56 
Offline
Skiftnyckels proffs

Blev medlem: 11 07 12, 11:15
Inlägg: 306
Kön: Kille
Födelsedag: 12 feb 1998
Fordon: Duett Äkta epa, M.Go, 740 Tdic kapad projekt
Det går bra och du behöver inte löda något, det går bra att bara dra andra slangar eventuellt bygga med rör. Men om du inte har någon speciell lack på bilen hade jag bytt frontplåten och satt dit en b18/b20 kylare direkt.

_________________
Bild Bild

Alltid FFF! (funktion före finnish)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: front duett/445
InläggPostat: 14 05 25, 8:08 
Offline
Novis

Blev medlem: 14 02 11, 3:48
Inlägg: 13
Kön: Kille
Födelsedag: 11 feb 2014
Fordon: Duett x 3, k50, drac
Bananafr0g skrev:
Det går bra och du behöver inte löda något, det går bra att bara dra andra slangar eventuellt bygga med rör. Men om du inte har någon speciell lack på bilen hade jag bytt frontplåten och satt dit en b18/b20 kylare direkt.

blir nog till att byta front då eftersom jag ändå ska lacka om den, tack för snabbt svar! :)


Top
 Profil  
 


Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
subSilver+ theme by Canver Software, sponsor Sanal Modifiye
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008
phpBB SEO
Portal XL 5.0 ~ Plain 0.2
Skapa forum | Våra villkor | Integritet | ForumPortalen | Rapportera forumet

 

Endurogalicia.com no se hace responsable de los comentarios enviados por sus usuarios. Las imágenes y artículos pertenecen a www.Endurogalicia.com, las marcas registradas pertenecen a sus respectivos dueños. Si algún articulo te es ofensivo, o no quieres que aparezca, ponte en contacto con Endurogalicia@Gmail.com