Aktuellt datum och tid: 19 02 16, 8:37

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hjälp ang stereo mercedes 190D -88
InläggPostat: 12 08 30, 10:36 
Skiftnyckels proffs

Kön: Kille
Födelsedag: 16 dec 1997
Fordon: Mercedes 190D -88
Bytte duetten tillbaka min mercedes 190, Då hade förra ägarna dragit ur alla kablar till stereon för att dem påstod att dem inte gick nånstans, om jag drar nya är det svårt? vad behövs? någon som har ett schema på det eftersom jag är nollad där det gäller ljud!

Mvh / Anton

Inläggsrubrik: Re: Hjälp ang stereo mercedes 190D -88
InläggPostat: 13 03 03, 9:59 
Biljudsgalning

Födelsedag: 06 jul 1996
Fordon: Volvo 745 - 88
är det alltså alla kablar som går in i stereon? ström, jord, remote, högtalare osv? :) i sådanna fall äre bara o köpa en helvettes massa kabel o dra nytt :) du komemr nog behöva grejjer för att fästa och skarva kablar, crimptång, kabelskor osv, en avbitartång och kniv och tålamod. sen drar du plusmatning till sterion, glöm inte säkring! jord och minneskabel från batteriet till stereon och köra med en knapp eller switch för att sätta på/stänga av stereon, eller så kopplar du strömmatningen från 12v+ på tändningen så stereopn startar när du vrider om. sen drar du således plus och minuskablar till alla högtalare, lågnivå för slutsteg osv osv.. jag kan ha missat något, har inte kopplat från grunden själv men de borde va så det går till :)

MVH :)

InläggPostat: 14 05 27, 2:39 
Sladdar runt korvkiosken

Födelsedag: 12 maj 1998
Fordon: Volvo 960 D24TDIC
Om jag förstått ditt problem rätt borde de va enklast att köpa en sånhär: http://www.jula.se/universal-iso-kabel-610018

Koppla den in i stereon och sen koppla ihop de lösa kabeländarna med de kablar som finns i bilen eller som du får dra själv. Då får du även ett kopplingsshema där varje färg betyder en sak.

1. Okapad bmw e36 -94
2 Unik volvo 960, d24tdic ( volvo-960-d24tdic-projekt-hampusjansonbmw-t24767.html )
3 !NUVARANDE! Stukad brukis äkting ( stukad-akta-epa-hampusjansonbmw-t25210.html )

InläggPostat: 14 05 27, 7:15 
Thinnersniffare

Födelsedag: 10 aug 1998
Fordon: Suzuki sj 410
Inge svårt alls,
Köp universal ISO på biltema för 29 kr, dessa kablar drar du själv på en 30 min beroende på bil o annat skit
Röd - Tändning +12
Gul - Direkt +12
Svart - jord
blå - remote
orange - +

När du köper en ny stereo så följer det med en iso kontakt som man sätter i stereon och som man sedan kopplar i hop med den Universala från biltema, när du kopplar i hop dem så menar jag inte att det är en jävla massa kablar du ska dona me, utan de e bara två plastkontakter som du sätter i varandra.

Så lätt va de! nu är de bara att sätta i högtalarna, de är dem bruna, vita, gröna och nån färg mer, kablarna, det är två kablar av varje färg, du kommer inte att blanda i hop dem med dem du ska dra till batteriet exempelsviss för att du kommer se vilket som är vilket.

Nu hittar jag inte länken till biltema, men till jula http://www.jula.se/universal-iso-kabel-610018 dem kablarna till vänster är högtalar kabel och dem till höger är dem du ska dra själv, sedan ser du plast bitarna, det är dem du ska koppla i hop med stereons kablar.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ]