30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epatraktor forum!
Aktuellt datum och tid: 19 08 22, 7:42

Ny tråd Svara på tråd  [ 333 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Jappsen - Mazda B2200 - 04/11 - Sidan 24! Lite smått o
InläggPostat: 12 08 17, 5:52 
riceburner

Kön: Kille
Födelsedag: 18 dec 1993
Fordon: Mazda b2200 -95
Ujj ujj, denna har man nästan glömt bort för fan... Står bara i ladan borta nu o samlar damm... Har insett att jag aldrig kommer bygga klart den själv så lägger ut en liten intresseanmälan. Ingen som är intresserad av att köpa den? Ska självklart koppla in elen och boxar o fräscha upp den endel så, så den är körbar så att säga. Känns faktist bättre o låta den gå till någon som har motivationen att faktiskt göra klart den istället för att den ska stå.
Någon som är intresserad? har ju lagt ner x antal timmar på denna, så priside är runt 7lax iaf. Flaket finns inte kvar och inte skärmar heller, men har en hel del andra grejer från den vita med. Uppsvetsade dörrar och så, så förutom framskärmar och flak så är själva karossen komplett. Inredning o allt med. Framskärmar kan man köpa på mekonomen helt nya kostar runt 700 nya, vilket verkligen inte är farligt.
Någon är säkert intresserad, och jag ställer gärna upp hjälp o bistår med råd o allt jag vet om den.

Tråkigt för alla er som följt detta projektet i alla år, jag har verkligen uppskattat allt ni sagt o tyckt till! Men man behöver ju göra plats för nya projekt, som självklart kommer redovisas på denna underbara sida!

Försäljning är inte jätteaktuellt nu direkt, då jag ska göra grundläggande militär utbildning från måndag o 90 dagar framåt. Och sen ska allt kopplas in o så.

InläggPostat: 13 08 29, 3:40 
riceburner

Får väl göra det årliga inlägget! Har inte hänt ett skit, men de har växt lite mossa på den iaf! Det är ju gött stuk så att säga.. Nää men farsan o jag har gett hos fan i helvete på att det ska grejas nu till vintern! Den har änna stått o mognat till sig lite, så nu kanske de blir kul o grejja! Kommer göra gött i förrådet att rensa ur nästan 2 st mazdor i delar iaf! :P

Kan säga lite lätt om mig o sådant.. Körde Opeln till skroten, styrväxeln var kass så det glappade utruuligt gött! Den började bli bulig och härjad och snålkördes på 1.2-1.3 liter milen! Köpte 740gl och brukade i över ett år, åkte på motorbyte och skit (kylarn läckte och glykol var dyrt tyckte jag), men brukade den till juni iår då jag krockade den, körde i diket och körde på ett rådjur, under en helg.. Sparas till isbil, självklart ska jag visa bilder när den blir klar! Köpte 940 gl istället (min dyraste bil hittils, 3000 pisetas!) Bessa men fick höga värden och så var styrväxeln lite kinkig och trasig, så fick en tvåa på den.. Så den står i garaget och får lite smek med vita blinks och annat onödigt tjafs! Blir en fin vinterräser :) Fräser runt i en svart fiesta som jag lånat av morbror just nu, men de vill man väl inte prata för högt om, men den är jävligt rolig o köra faktiskt :P

Yes nog om det!

InläggPostat: 15 05 25, 7:57 
riceburner

Hej ungdomar! Finns väl ingen kvar härinne som kommer ihåg den här skiten, men nu är tiden kommen.

Har inte gått snabbt, kommer nog inte göra det heller om jag känner mig själv rätt..

Snabb recap.

Hytten lyftes på, allting för att få trallan att starta och gå gjordes.

Trallan startade, lät inte ens lite fräckt med bara grenrör. Kördes några hundra meter, utan bromsar och utan koppling! Spärrade man bakre lådan på andre växeln, gjorde skiten 33 på tvåan. Enligt telefon såklart, så vettefan. Spärrade man den på ettan och körde på trean på främre gjorde den även där exakt 33! Detta på totalt varvstopp, så det finns tillochmed lite hopp om den!

Eftersom främre lådan inte var spärrad, och kopplingen inte kopplade ur, lyftes hytten av igen och lådorna lös. Var bara lamellen som hade satt sig på svänghjulet, petade lös den med nävarna! Fascinerande, med tanke på att vi lugnt och försiktigt försökte få den att koppla ur. (Läs spänna fast i garageväggen och vålda, med världens långsammaste burnout bland annat)
En jävligt ok spärr fixades på framlådan, nackdelen är att hytten måste av för att spärra ur. Inte mitt problem.. :D

Iallafall, nu byggs det lite eksosanlegg och det finurlas på intyg för lådan.

Kan väl slänga in någon bild någon gång i framtiden när jag är hos far och grejar med den!

Fast o andra sidan, jag ljuger ofta så lita inte på mig!

Förövrigt, kör Saab. Hata mig inte, den var billig! Å andra sidan så har jag världens rostigaste 745 tic som jag våldar lite med ibland. (hämta papper om ni blev fuktiga i brallan nu, det luktar obehagligt för andra)

Hade sålänge!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 333 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34