30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epatraktor forum!
Aktuellt datum och tid: 20 02 26, 6:30

Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nikkeimreza's Fordons ''historia'' uppdate
InläggPostat: 11 03 08, 6:45 
Amatör

Kön: Kille
Födelsedag: 23 aug 1994
Fordon: Mercedes-Benz W124
Tja tänkte att det kunde va kul och slänga upp bilder på mina gamla härkar ;)
från start till nu då :)
börjar med när jag var ca 13år och köper mig en kapad Rötet gammalt 240 projekt men inser snabbt att det där var inget att ha så köper mig samtidigt en kingcab och börjar laga upp :)
som sakt inget vidare bra projekt ;) sålde den medans jag hade kingcaben och nu är den uppeldad.
Bild
bild på kingcaben då .. ungen bra kaross men fin ram när vi laga upp den. bytte bort den med min kusin mot min Första riktiga traktor ZUNKEN. kingcaben blev färdig bygd och såldes för 30 konstigt men sant.
-bild-
Som sakt så får jag nu zunken och sätter i motor och drar ny el och får allt att funka.
börjar ha chafför på den på helgarna för den blev lagomt klar te sommaren och inser att ett riktigt baksäte skulle sitta fint så bygger om hela inredningen kosta på den ca 2000 med skin baksäte och spygrönt teddy i hela bilen :P
super in denna riktigt åh börjar kladda på bilen åh grisa oss det var en riktigt bra sommar får även en tjej då vars föräldrar inte gilla traktorn och tänkte att nu blir jag ju snart 15 ändå så får ta am kort så köper mig en okapad volvo 740 med ombess åh va äckligt papprad :) börjar skruva med den för att kunna ta mig te svärföräldrarna med lite klass ;) samtidigt som vi grisa på helgarna i zunken ;)
Bild på zunken när vi bytte.
-bild-
en bild från traktor utställningen i förshaga ;) kom 3a i risigaste traktorn. men traktorn fick sig i allafall en ''tjej''tvätt ;) va mumma dä :P haha
-bild-
Och så här såg den ut innan jag sålde den.. Jävligt roliga minnen i den hörven..
Bild
en bild på 740in kanske ni vill ha med ? Dubbla och flak under tak satt på men ingen motor ;)
Bild
hinner ju som sagt att inse att den där kommer inte gå igenom ombessen så läger ut på blocket säljes eller bytes 1 timma senare ringer en från deje och frågar om jag vill byta mot hans kapade volvo 142besiktad och körklar så vi sticker ner och byter dagen efter och hämtar ut AMkortet på Posten gissa vem som var super glad den kvällen ? :roll: :D
det är även nu jag säljer zunken för att ha råd med ljud till 142an :)
Bild på 142a var väldigt fin men slut i motorn och golvet ska vi inte prata om :P
Bild
den här börjar ju krångla väldigt mycket t.ex. motorn går sönder 2gr och efter att andra motorn går åt helvete så tröttna jag och la ut den på blocket på Bud och då ringer det en kille långt bort i helvete och bjuder mig 16 tusen för en 142a med sköra motor :O dom kommer redan samma kväll väldigt sent och köper den.
hade redan pratat med en kompis i torsby att jag ville bli vid hans Opel ascona b Diesel om jag fick sålt min .. så samma kväll/natt så åker jag pappa och en kompis till torsby och köper Opelen med full tank :) den Första veckan Åkte vi bort mot 120mil :)
Bild
Men när första snön kommer så glider jag in i ett räcke så kofångaren spricker och lampglaset går åt helvete men vafan det gick ju att köra, men så händer det nått tragiskt :( kör diesel stop på den så diesel pumpen skär så jag bestäler en ny men lyckas aldrig byta den dära, så kusin min ringer och frågar ifall jag inte är sögen på hans Kapade volvo 740 så jag går med på att byta ;) han fixar pumpen men då skär motorn efter nån vecka och han sätter i en b20 -.- och säljer i väg.. nu ser den för jävlig ut och det käns så dära :(
aja en bild på 740in
-bild-
Denna 740 va jävligt rolig att åka runt åh va Night rider med åh grejer ;) denna hade jag nästan hela vintern tills svenska rallyt kom då jag blev chafför åh vi fastna på ett hjarle den hade ju så bra markfrigång så :roll: så växellådan går öt helvete kund bara köra på 3an ..
Då ser jag här på forumet att en ville byta bort sin okapade volvo 244 så jag skriver åh frågar om han va sögen på byta åh dä va han så vi åkte ner te askersund åh bytte till mig KOKEN :D det blev snabbt min ÄLSKLING <3
en bild på när vi hämtade Pärlan <3 AGA diffad åh grejer ;)
Ja lägg märke till om ni ser nått som fattas på traktorn ;)
Bild
Får ju självklart för mig att sänka pärlan och den blev väll Låg iallfall :roll: men det slutade med att jag var hatad av alla Sunnes pensionerer För att dem gillade inte Asfalts skrap och Downpipe ljud haha
-bild-
Sen så hände det en till tragisk grej med denna traktorn var chafför en kväll eller snarare mer än ett dygn så slutade med att jag somnade vid ratten och flög ner i ett dike och körde på 5st viltsängsel stolpar se den såg ut så här :cry:
Bild
men jag bet ihopp åh hålde tårarna inne och åkte upp te urban dagen efter och hämtade nya grejer till den och bytte och drog ner till forshaga träffen det året och komm 3a i risigaste traktorn :roll:
såg ut så här nu
-bild-
Helgen efter började jag renovera den bytte alla dörrar skärmar huv sätte på 940 kofångare fram osv :)
blev riktigt bra enligt mitt tycke, sen kom Fryksdalsdansen ( stor fyllefest med dansband osv i sunne i en vecka)
och kompisen och jag skulle rolla den grön helgen efter dansen. men så blev det ju itne :cry:
För första dagen på dansen bestämde sig Sunne för att dra dit trafikpolisen Karlstad så dem tog mig först för att denvar för låg sen att det inte var dubbla :( så var bara att börja dricka den kvällen ..
det mest jobbiga med det hela var att den var Papprad den här med och jag vågade inte bessa min älskling hur mycket än jag ville .. så sålde den till Växjö, OBS (om nån vet nått om den här bilder eller info så PMa mig eller skriv i tråden) OBS
så här såg den ut när jag blev tagen och inna jag sålde den..
Bild
Nu börjar jag fundera på vad jag ska göra om jag ska köpa traktor eller bygga en .. va åh kolla på några skrot högar men orka inte.. så köper mammas volvo 740 åh skickar ner den te degefors där kusin bor och pappa te han som bygger massa traktorer och säljer bygger upp en 740 till mig :)
Bild
men senare så går lamelen sönder efter jag bessat den för låg åh varva den.. så bytte främre lådan till en ospärrad och åker te skolan på vägen hem från skolan stannar snutarna mig igen (samma polis man som tog mig med 244) och påstår att jag kört för fort och provkör den och får upp den i 65km jag åker på kortet i 4 månader så säljer 740in till en kompis som nu har fixat den ser ut så här .
Bild
det är nu jag köper Pilsner Jettan haha :) Diesel motor åh 2dörars en riktig sport bil ;)
Riktigt mycket gris åh fylla i den dära många minnen :)
-bild-
har den ett bra tag fram tills jul och byter den mot den här Mercan men säljer den efter en månad pga vissa själ ..
Bild
Men nu har jag min JAZ och en sleten gammal 244 som ska bli Cab eller nått liknande till våren :)
Projekt tråden till Mercan : http://www.epatraktor.org/forum/mercede ... 20217.html
Säg till om ni vill ha mer info och bilder om någon :)
Hoppas ni tyckte om min lilla historia,Kommentera Gärna :D SKÅL!

Senast redigerad av nikkeimpreza 12 09 07, 8:58, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik: Re: Nikkeimreza's Fordons ''historia''
InläggPostat: 11 03 08, 6:59 
Sladdar runt korvkiosken

Födelsedag: 15 feb 1994
Fordon: Mercedes 220D W115
Alltid roligt med fordons historia, och vad mycket a-traktorer du har hunnit med :wink: Riktigt fräna traktorer 8) Jag var sugen å köpe Zunken av dig :wink: Men någon hann ju såklart före :lol:
Men men.. Hoppas att du slänger upp ett projekt om Volvo cabben :D :D

InläggPostat: 11 03 08, 7:20 
Bitter

Födelsedag: 15 okt 1993
Fordon: Volvo 145 -73 Kapad
De va en jävla massa epor du gått igenom, hur gammal e du nu? 17-18?

InläggPostat: 11 03 08, 7:23 
Dieselsniffare

Födelsedag: 29 okt 1994
Fordon: volvo 740
haha de var en del traktorer du ägt :D

InläggPostat: 11 03 08, 7:33 
Skiftnyckels proffs

Födelsedag: 25 apr 1994
Fordon: 740 a-traktor - 240
jävlar med traktorer XD fan vad najs^^ 144 taksänkta var ju feting najs :P

InläggPostat: 11 03 08, 8:23 
Amatör

jimmywa94 skrev:
Alltid roligt med fordons historia, och vad mycket a-traktorer du har hunnit med :wink: Riktigt fräna traktorer 8) Jag var sugen å köpe Zunken av dig :wink: Men någon hann ju såklart före :lol:
Men men.. Hoppas att du slänger upp ett projekt om Volvo cabben :D :D

ja di har väll lite charm ;) joo syn att du inte gjorde det :) aa får se vad det blir av den..
Transitepa skrev:
De va en jävla massa epor du gått igenom, hur gammal e du nu? 17-18?

Ja det blir en del när man vill prova på olika ;) 17 ä jag har ju fått tbx kortet så får se om det blir nån mer ;)
Viktorpee skrev:
haha de var en del traktorer du ägt :D

ja det har bleve några :)
lundin_888 skrev:
jävlar med traktorer XD fan vad najs^^ 144 taksänkta var ju feting najs :P

ja det ä sköjj ;) det är en volvo 145 faktiskt :) riktig hörv dä ;)

InläggPostat: 11 03 08, 8:33 
Dieselkåt
Användarvisningsbild

Födelsedag: 14 aug 1993
Fordon: För många
tycker det bara är tråkigt att se att alla traktorerna bara går ner sig totalt även fast nån var en olyckshändelse.. dock kan jag inte förneka att 145an hade fränt stuk 8)

// Åslund

InläggPostat: 11 03 08, 9:46 
Epamekarn

Födelsedag: 13 sep 1993
Fordon: 945 Turbo, v70 Tdi
Riktig rara kärrer du :wink:
Och zunken har man sett ett par gånger, som tex, big meet för någe år sen (tror det var 2008) :)
Hoppas det blir någe av det där cab bygget! :D

InläggPostat: 11 03 08, 10:31 
Amatör

volvo740turbo skrev:
tycker det bara är tråkigt att se att alla traktorerna bara går ner sig totalt även fast nån var en olyckshändelse.. dock kan jag inte förneka att 145an hade fränt stuk 8)

ja den enda som jag liksom gjord så den gek ner sig med meningen va ju 145an resten va Olyckshändelser tyvär :/
men kul att du gillar hörven ;)
izra3lzzon skrev:
Riktig rara kärrer du :wink:
Och zunken har man sett ett par gånger, som tex, big meet för någe år sen (tror det var 2008) :)
Hoppas det blir någe av det där cab bygget! :D

hehe kul att du gillar den :)
jaa det blir väll inte nåe allt för seriöst men får se va det blir :P

InläggPostat: 11 03 09, 5:04 
Dieselsniffare

Födelsedag: 11 nov 1992
Fordon: 244 -79, golf bilar!
hur kan man klaga på att 240in var för låg? :O
lagom ju 8) :twisted:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter