30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epatraktor forum!
Aktuellt datum och tid: 19 12 06, 7:41

Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Perssons fordonshistoria Del 2 sid2 73 BILDER:O
InläggPostat: 10 11 18, 6:17 
Burnar på skolgården med epan

Kön: Kille
Födelsedag: 22 apr 1994
Fordon: MB w124 250td
riktigt rolig läsning, men synd på 140 in

Mercedes Benz w210 220D (såld)
4 volvo 240
isuzu kb diesel(traktor)såld
polaris rmk 600
polaris rmk 800

InläggPostat: 10 11 18, 6:45 
Inofficiell amatör mekare

Födelsedag: 21 jul 1993
Fordon: Mb
142an vart riktigt snygg, synd på folk som förstör menmen synd nog så förr eller senare så hamnar alla traktorer hos någon som förstör dem..

InläggPostat: 10 11 18, 7:18 
Bitter

Födelsedag: 15 okt 1993
Fordon: Volvo 145 -73 Kapad
Grymt bra läsning, och DÖD åt den jäveln som rollade den :evil:

InläggPostat: 10 11 18, 7:49 
Epa glidare

Födelsedag: 10 okt 1995
Fordon: 2 king cab,volvo 740
fyfan man börjar nästan böla när man ser hur 140in ser ut nu :( men du kan du inte börja med att länka till alla projekt trådar :D sjukt kul att läsa :D

InläggPostat: 10 11 18, 8:12 
Forumsveteran
Användarvisningsbild

Kön: Man
Födelsedag: 05 feb 1990
Fordon: 1st BMW 4st Volvo
jimmywa94 skrev:
Roligt att läsa din fordons historia, men tråkigt åå läsa vad som hände med 142:an :( Hoppas han får vad han förtjänar :evil:

Jo de flesta skriver de :D
Jo så förbannat tråkigt. Blev nån tår som föll från min kind då man fick se den nu :cry:

140tic skrev:
Fy fan vad fin du gjorde den :) synd på han som rollade den... Borde ha gjort i ordning den som den va :)

Jodå en av sveriges finaste 142or. Iaf av a-traktorer
Jo men vissa är ju inte riktigt 100...

Erik skrev:
142an roligt att se lite renoverings bilder synd som fan att det som hänt har hänt med den men finns folk som har tummen mitt ihanden tyvär längtar redan efter del 3 är roligt att du lägger ner tid på det här då vi medlemar får lässa är ju ett jäklans jobb du lägger ner på bara det här.

Får man fråga hur gammal du är?

Tyvärr så blir de ju så att vissa inte orkar vårda dem. Medans vissa traktorer ser lika fina ut i 10 år.

Jag är 20 nu och fyller 21 i februari.

duett_simon skrev:
det syns verkligen hur du lärt dig svetsa på 142an :D älskar verkligen hur snygg du lyckades göra göra den. synd på hur den ser ut nu dock :(

Jodå blev bara bättre och bättre. Ja nått så otroligt snygg blev den också. Lacken var man tvungen att se för att få rätt bild va den. Blev totalt 7 eller 9 lager klarlack på den innan jag var nöjd så de blev ett skönt djup i färgen också.

Jo skittråkigt. Hade tänkt köpa tillbaka och renoverat den och satt i en roligare motor osv men de blir lättare att köpa en bil för 10000kr istllet så som den ser ut idag :roll:

atrallakillen skrev:
ojojoj detta är sjukt rolugt att läsa=)

Thats the point :wink:

Lundin racing skrev:
Kul som tusan att läsa :D
Fan vilken fin 142 :D
Men hur lyckas man få en så fin bil se ut som ett as :(

Tackar :D
Vissa fick något annat än en hjärna att tänka med helt enkelt...

Lobbe24 skrev:
synd att 142an krockades men han som renoverade den kunde ju ha lagt ner sig och målat den i samma färg eller kanske 2delad färg alltså ena halvan av bilen kanske svart och andra röd för det är också najs om det görs riktigt men 31 papp på den tiden var mycket, kommer ihåg på storbrorsans tid då jag var typ 7-8 år så kosta en fräsch tralla 5-15000 beroende på skick och om den var riktigt fräsch som en dagens 60k tralla så kosta dom typ kanske 20-35 papp vilket man nu för tiden får en HYFFSAD 740, 240, 140 eller duett för. Farsan berätta för mig att en av hans kompisar (på slutet av 70-talet och början på 80-talet) gjorde iordning en opel tror jag det var som han fick 25k för tror jag på den tiden och den var blå motivlackad men nu för tiden tror jag den står isärplockad någonstans.

Jo precis så va de ju på min tid också. En kapad 740 fick man för 15 och en okapad fin för 25-30

Nu har de spårat ur rejält. Inte konstigt att så många bygger nya då vanliga personer inte har råd att lägga ut 50 000kr när de är 15-16 år...

volvo244gl skrev:
riktigt rolig läsning, men synd på 140 in

Tackar :D Jo tråkigt som fan

hillbilly_rocker skrev:
142an vart riktigt snygg, synd på folk som förstör menmen synd nog så förr eller senare så hamnar alla traktorer hos någon som förstör dem..

Tackar.
Jo tyvärr blir de väl så på fordon som byter ägare såpass ofta som a-traktorer gör

Transitepa skrev:
Grymt bra läsning, och DÖD åt den jäveln som rollade den :evil:

Tackar :D
Död åt tengil! :shock:

Bjornp skrev:
fyfan man börjar nästan böla när man ser hur 140in ser ut nu :( men du kan du inte börja med att länka till alla projekt trådar :D sjukt kul att läsa :D

De gjorde jag iaf... Jo det kan jag göra.

Här kommer länken
perssons-142a-nu-blir-de-dubbla-lader-skriftli-pa-sid-21-t252.html

InläggPostat: 10 11 18, 8:25 
Rock`n`roll

Födelsedag: 22 aug 1990
Fordon: 242 -75 m50 turbo
haha kmr ihåg första gången ja träffa dig persson, skulle börna me duetten ja, men de gick inte så bra! :lol: kling,boom låt de från bakrelådan :roll: men de va bara bultarna som lossnade :roll:

InläggPostat: 10 11 18, 8:50 
Forumsveteran
Användarvisningsbild

eXe skrev:
haha kmr ihåg första gången ja träffa dig persson, skulle börna me duetten ja, men de gick inte så bra! :lol: kling,boom låt de från bakrelådan :roll: men de va bara bultarna som lossnade :roll:

Haha. kepsen och 10kg hårgele. Minne de :wink:

Vilka tider de va när man va 10 traktorer som åkte runt på helgarna. Nu är de ju stendött :(

Lobbe24 skrev:
Citera:
Jo precis så va de ju på min tid också. En kapad 740 fick man för 15 och en okapad fin för 25-30

Nu har de spårat ur rejält. Inte konstigt att så många bygger nya då vanliga personer inte har råd att lägga ut 50 000kr när de är 15-16 år...

Byggs en hel del trallor nu för tiden än va det gjordes förr pga att dagens är så dyra men nu för tiden tycks det inte spela någon roll om det finns flera tusen traktorer i sverige dom ska fortfarande kosta 50k+ vilket jag tycker är konstigt när trallorna bara förökar sig som grodyngel.

Verkar inte bättre...

InläggPostat: 10 11 18, 9:09 
Sladdar runt korvkiosken

Födelsedag: 13 maj 1994
Fordon: volvo duett
så jävla fin 142a, enkelt den finaste i epa-historien, finns inga konkurenter som ens e i närheten!!!!! och jävla sköjj o höra folks historier, och säger som de andra, fan ta den jäveln som förstörde volvon, måtte jävulen ta honom!!!! ( :roll: )

InläggPostat: 10 11 18, 9:18 
Spränger däck
Användarvisningsbild

Kön: Tjej
Fordon: Flera stycken.
När 142an var som finast när du hade den jämfört med hur den ser ut idag, e som dag & natt. :shock:
Annars kul läsning som många redan skrivit. :D Dock gillar inte allt du gjorde med den.

Då frågan om du vet: Var det en riktig krock eller berode smällen pga lek som resulterade att förarn tappade kontrollen?

InläggPostat: 10 11 18, 9:22 
Forumsveteran
Användarvisningsbild

Lina skrev:
När 142an var som finast när du hade den jämfört med hur den ser ut idag, e som dag & natt. :shock:
Annars kul läsning som många redan skrivit. :D Dock gillar inte allt du gjorde med den.

Då frågan om du vet: Var det en riktig krock eller berode smällen pga lek som resulterade att förarn tappade kontrollen?

Jo visst blev den fin. Idag hade jag inte byggt den exakt sådär men man mognar ju. Hade byggt med v8 eller en bmwsexa och massa annat som skulle passa customstilen :wink:

Nej har inte fått något svar av ägaren till den nu. Inte ens mer bilder :?
Men troligtvis var de lek men verkar ju inte ha vart så allvarligt. Fast man ser ju inte högersidan.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa