Aktuellt datum och tid: 19 04 21, 3:07

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Frågor ang. bygga "okapad" med flakkåpa/regnskydd
InläggPostat: 16 02 23, 1:17 
Novis

Kön: Man
Födelsedag: 14 apr 1999
Fordon: Volvo 745 -91 och BMW E46 330D
Hej! Första tråden här på forumet, så rätta mig gärna om jag gör fel eller om jag har lagt tråden fel!

Iallafall, jag har lite funderingar över hur man ska gå tillväga när man ska bygga en "okapad" a-traktor, alltså när man kapar av en del av taket för att sedan använda den delen som regnskydd eller flakkåpa för att få ett okapat utseende. Som den här t.ex:

Bild

Bild

Jag undrar bland annat;
*Hur gör man med flaket? Som jag har förstått så ser traktorn ut som en pickup vid besiktning. Men hur gör man med alla balkar? Kan man bygga den utan att på något sätt behöva fästa dom i dörrarna?
*Använder man sig av besiktningsdörrar? Alltså kapade dörrar utan rutor/bågar?
*Räcker det att låsa dörrarna inifrån, koppla ur c-låset och säga att dörrarna är låsta? Samma för bakluckan?
*Ifall man inte svetsar mellan balkarna och dörrarna, räcker det att fylla igen springorna med typ karosserikit för att efter besikning byta ut dörrarna med de riktiga, med rutor.

Jag har säkert glömt något viktigt, men skulle någon vänlig själ ha erfarenhet av att bygga på det här sättet så skulle jag verkligen uppskatta svar! Och skulle någon ha bilder så skulle det ju vara guld! :D

Tack i förhand! :) MVH Johan L

Inläggsrubrik: Re: Frågor ang. bygga "okapad" med flakkåpa/regnskydd
InläggPostat: 16 02 23, 9:56 
Tittar på porrfilm i epan

Kön: Grabb
Födelsedag: 02 jul 1998
Fordon: Kapad 244 D24 Sug
Känn dig fri till att kolla igenom min tråd när jag byggde en såkallad "Falskokapad" a-traktor under vintern 2014-2015!
740-projekt-okapad-d-sald-ny-liten-update-2015-04-09-t25335.html
Där finns det nog svar på alla dina frågor faktiskt. Ring till den besstation du tänkt bessa vid och fråga vad dom tycker om detta, för alla tycker olika märkte jag... Opus i Sandviken släppte dock igenom detta utan problem. Då det är en olaglig byggnation egentligen.

Inläggsrubrik: Re: Frågor ang. bygga "okapad" med flakkåpa/regnskydd
InläggPostat: 16 02 23, 10:05 
Novis

Kön: Man
Födelsedag: 14 apr 1999
Fordon: Volvo 745 -91 och BMW E46 330D
Lantifjuel skrev:
Känn dig fri till att kolla igenom min tråd när jag byggde en såkallad "Falskokapad" a-traktor under vintern 2014-2015!
740-projekt-okapad-d-sald-ny-liten-update-2015-04-09-t25335.html
Där finns det nog svar på alla dina frågor faktiskt. Ring till den besstation du tänkt bessa vid och fråga vad dom tycker om detta, för alla tycker olika märkte jag... Opus i Sandviken släppte dock igenom detta utan problem. Då det är en olaglig byggnation egentligen.

Tack så hemskt mycket för svar! Jag ska kolla igenom din tråd och se då. Och sen kanske det blir att ringa till bess-station och fråga om bygget så får vi se, hehe :) Tack igen för svar, uppskattar det! MVH

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ]