30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epa-forum!
Aktuellt datum och tid: 19 07 17, 10:48

[ +/- ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Snuthistorier!
InläggPostat: 15 11 17, 9:51 
Moppeslaktare

Kön: pojk
Födelsedag: 02 dec 1999
Fordon: Volvo 740 GLE -88 "Bussen"
Tänkte bjuda på lite snuthistorier jag har vart med om :)

1. (hände dan innan sverigeträffen)
Jag å 4 polare hade åkt från askersund till degerfors för å köpa en epa, påväg tillbaka blir vi stannade. Han precis rycka spärren när snuten kollade bort, de provkörde den fick upp den i 50 och pratade lite med mig, fick en varning sen vare bara att åka :)
2. (hände typ i augusti)
Vi hade stått på en parkering med kingcaben ett tag, sen när jag åkte vart jag stannad av samma snut som stanna mig för 8 månader sen, han sa att basen från den här epan har fått rutorna i tyresö centrum att skallra.. varning igen och fick åka sen. Hade en tjejpolare med som tyckte de va fett läskigt :P
3. (hände i oktober)
var påväg hem från en polare och låg 50, vart stannad av snuten. Visade sig vara min farsas (som är polis) gamla arbetskollega som är en av farsans polare, han fråga hur de va me min farsa å lite till, fick beröm för epan (nya 740in som jag nyss köpt) och fick åka efteråt. Kan tillägga att den epan var helt ospärrad..
4.(hände i nyköping förrföra helgen) Drog ner från stockholm å skulle träffa bruden, när vi skulle in stan åkte hon med sin polare å hennes polares storebror åkte med mig (vi är också polare) , vi drar ifrån dem å kör mot stan i typ 90, sen kör vi om en prius i typ 140 och den började förfölja oss, i stan mötte vi snuten å drar in på en tvärgata lämnar epan å kubbar. Snuten hade plocka ut min mobil och 4 st säkringar ur epan när vi kom tillbaka... slutade med att dan efter fick jag hämta mobilen i snuthuset å dom förhörde mig men kunde inte göra något då jag nekade till allt :)

-88 Kapad 745 "Smutshoran" (såld)
-96 Kingcab diesel "Dieseldoris" (renoverad och såld)
-88 kapad 745 GLE "Bussen" (nuvarande)

InläggPostat: 16 12 21, 1:19 
Novis

Kön: Pojk
Födelsedag: 26 dec 1999
Fordon: Massa rat.
Kan dra en historia om när jag blev stannad med min extremt slöa kapade 740 med D24 sugis.

Jag var och firade nyår hos en kompis ungefär 14 mil hemifrån. Dagen efter alltså 1 Januari 2016 så for jag, min kompis å två av hans vänner ut å ströga. 740in va ospärrad men hade gaspärr så om man skruvade in den gick den bara 30. När vi åkt runt inne på samhället bestämmer vi oss för att åka och sladda ute vid Jysk parkeringen. Väl framme öppnar jag huven, skruvar ur bulten som agerar gasspärr och hinner dra en sladd i runt 50 då jag ser en vit XC70 komma rullandes och stannar framför mig. I ren panik (då jag aldrig blivit stannad förut) så bröt jag av nykeln och klev ut ur epan. Dom börjar prata med mig och blir smått förbannade när jag säger att det inte gick fortare än 30. Bland annat börjar dom kalla 740in ful (Vilket den var). Sen får jag sätta mig i polisbilen och diskussionen fortsätter. Då får dom ett larm om att det är bråk hos en familj men väljer att sitta kvar vid epan och vänta på bärgare. Tillslut blir larmet akut och blåser iväg ifrån parkeringen på fyrhjulsställ med mig i baksätet utan bälte, samt 110 igenom samhället. Senare släpper dom av mig vid OK så jag kunde gå resten av vägen. Dom plockade in 740in på beslag å fick 1500 för olovlig körning, 3500 för att dom anlitade stånk Tommys bilverkstad för att bryta rattlås och tjuvkoppla, och 6 månader utan körkort. En rolig grej är att dom behövde dra igång epan för att dom inte kunde lista ut att man måste glögga en diesel.

InläggPostat: 16 12 21, 6:01 
Sladdar runt korvkiosken

Kön: kille
Födelsedag: 17 jul 1999
Fordon: Duett äkta epa, Rieju rrx
FralleMedBadkaret skrev:
Kan dra en historia om när jag blev stannad med min extremt slöa kapade 740 med D24 sugis.

Jag var och firade nyår hos en kompis ungefär 14 mil hemifrån. Dagen efter alltså 1 Januari 2016 så for jag, min kompis å två av hans vänner ut å ströga. 740in va ospärrad men hade gaspärr så om man skruvade in den gick den bara 30. När vi åkt runt inne på samhället bestämmer vi oss för att åka och sladda ute vid Jysk parkeringen. Väl framme öppnar jag huven, skruvar ur bulten som agerar gasspärr och hinner dra en sladd i runt 50 då jag ser en vit XC70 komma rullandes och stannar framför mig. I ren panik (då jag aldrig blivit stannad förut) så bröt jag av nykeln och klev ut ur epan. Dom börjar prata med mig och blir smått förbannade när jag säger att det inte gick fortare än 30. Bland annat börjar dom kalla 740in ful (Vilket den var). Sen får jag sätta mig i polisbilen och diskussionen fortsätter. Då får dom ett larm om att det är bråk hos en familj men väljer att sitta kvar vid epan och vänta på bärgare. Tillslut blir larmet akut och blåser iväg ifrån parkeringen på fyrhjulsställ med mig i baksätet utan bälte, samt 110 igenom samhället. Senare släpper dom av mig vid OK så jag kunde gå resten av vägen. Dom plockade in 740in på beslag å fick 1500 för olovlig körning, 3500 för att dom anlitade stånk Tommys bilverkstad för att bryta rattlås och tjuvkoppla, och 6 månader utan körkort. En rolig grej är att dom behövde dra igång epan för att dom inte kunde lista ut att man måste glögga en diesel.

Surt med epan o kortet, hänt mig också :/

Senast redigerad av Fredriiik99 16 12 21, 6:05, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: 16 12 21, 6:01 
Sladdar runt korvkiosken

Kön: kille
Födelsedag: 17 jul 1999
Fordon: Duett äkta epa, Rieju rrx
Har rätt många snuthistorier men kan berätta dom två värsta/sjukaste.

Någon månad efter jag köpt epan, åker in till stan o strögar lite, sent inne på natten typ vid 4 bestämmer jag mig för att lägga lite ringar på lokala biltema parkeringen, allt går bra men precis när jag gått ut och kollat hur mycket/lite däck jag hade kvar kommer farbror blå och undrar varför jag står där och varför det luktar bränt gummi, hade några polare som stått och filmat och ena av dom säger innan jag ens hann o reagera att det precis hade varit en bil och lagt ringar där. Snuten går på det och går in på donken o pratar med personalen, fick reda på nu i efterhand att det var mc donalds som ringde dom och ville att dom skulle komma o kolla på mina ringar ;)

En annan gång var när vi precis varit hemma hos en polare o meckat med hans okapade 240, vi hade precis svetsdiffat bakaxlen o det regnade ute så vi var ju i princip tvungna att åka ut o testa den. Vi åker ner mot byn nån kilometer därifrån, fyra pers o två i baksätet. Väl nere på byn sladdar vi lite o myser runt lite, sedan kommer vi till en korsning där en bil står o blinkar vänster, vi svänger höger och dom följer efter oss ist, självklart var det snuten som följde efter. Dom sätter på blåljus och sirener om jag inte missminner mig, båda konstaplarna kliver ut och kommer fram till epan, dom ville som tur va bara göra nykterhet och körkortskoll. Föraren fick dock böter för att vi åkte fyra :/ Men inte böter/ombess för baksäte, gultoning, att den var papprad, helt ospärrad 5pet, avställd, inte skattad, bara ett bakljus som fungerade och dåligt regg fram! Så tur i oturen :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3