30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epatraktor forum!
Aktuellt datum och tid: 19 10 17, 6:15

Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Snuthistorier!
InläggPostat: 14 12 25, 3:19 
Epamekarn

Kön: Kille
Födelsedag: 25 aug 2000
Fordon: BMW e36 -92
De var två killar i en epa där jag bor, en som var min kompis som åkte och han som körde vet jag bara vem han är. Han har dubbla lådor men bara spärr på främre. (Varvar ganska bra). Han lägger upp ett ordentligt ställ och då ser han snutbilen. Han viker tillbaka epan och kör hem. Sedan far han ut igen och då blir han stannad. Han provkörde epan och den gick bara 30. Han fick syn elhiss-knapparna som sitter i mitten men bilen har inga elhissar, bara knappar som sitter där. Han klickade som fan på knapparna och bröt ordentligt i spaken. Min kompis som åkte kunde nästan inte hålla sig för skratt. Då sa polisen "man skulle ha beslag tagit denhär epan" till min kompis. Då sa kompisen: Men den går ju bara 30! Och då säger snuten "jag hörde hur epan varvade ur när han sladdade". De var alltså en atraktor med dubbla lådor och polisen klagade på att den varvade ur! Mest okunniga polis jag har hört talas om.

InläggPostat: 14 12 25, 3:20 
Epamekarn

Han som provkörde var alltså polisen

InläggPostat: 14 12 26, 12:06 
Moppeslaktare

Kön: pojk
Födelsedag: 02 dec 1999
Fordon: Volvo 740 GLE -88 "Bussen"
Kan meddela om en liten rolig historia. Var ute å gled ock träffade ett gäng polare. Min uppgift var att köra svart-taxi. Vi satt 4 st i hytten och 5 på flaket, så totalt 9 st på en nissan kingcab. Vi åkte från Tyresö c iväg till ett mindre centrum. Gick hur bra som helst, alla hade kul. Men på väg till donken(Ja vi tänke köra drive med 5 pers på flaket) ser jag en bil bakom med extraljus och xenon. Tänkte de kan va civilsnut men aja skitsamma. Men den körde inte om... då drog han på blåljusen! Satan va skraj man vart! Alla på flaket hoppade och och la en sjukt stor kubbning flera kilometer.
Snuten snackade med mig, kallade min kingcab ful(sannolikt en av sveriges mest original och den är jättevacker i mina ögon). Han provkörde leta spärrar men den är ju 100% laglig för tillvället så han höll käft men snackade med min farsa som är snut( även morsan och min låtsasfarsa är det) men han vart inte ens sur, haha så hoppas min historia va lite kul :)

-88 Kapad 745 "Smutshoran" (såld)
-96 Kingcab diesel "Dieseldoris" (renoverad och såld)
-88 kapad 745 GLE "Bussen" (nuvarande)

InläggPostat: 14 12 26, 12:47 
Sladdar runt korvkiosken

Kön: Pojk
Födelsedag: 05 jul 2002
Fordon: Derbi Senda SM -06
CumminsIvve skrev:
Kan meddela om en liten rolig historia. Var ute å gled ock träffade ett gäng polare. Min uppgift var att köra svart-taxi. Vi satt 4 st i hytten och 5 på flaket, så totalt 9 st på en nissan kingcab. Vi åkte från Tyresö c iväg till ett mindre centrum. Gick hur bra som helst, alla hade kul. Men på väg till donken(Ja vi tänke köra drive med 5 pers på flaket) ser jag en bil bakom med extraljus och xenon. Tänkte de kan va civilsnut men aja skitsamma. Men den körde inte om... då drog han på blåljusen! Satan va skraj man vart! Alla på flaket hoppade och och la en sjukt stor kubbning flera kilometer.
Snuten snackade med mig, kallade min kingcab ful(sannolikt en av sveriges mest original och den är jättevacker i mina ögon). Han provkörde leta spärrar men den är ju 100% laglig för tillvället så han höll käft men snackade med min farsa som är snut( även morsan och min låtsasfarsa är det) men han vart inte ens sur, haha så hoppas min historia va lite kul :)

Hehe! Hur mycket tog du betalt för svart taxin? :D

VOLVO <3

Bild

InläggPostat: 14 12 29, 6:02 
Moppeslaktare

Kön: pojk
Födelsedag: 02 dec 1999
Fordon: Volvo 740 GLE -88 "Bussen"
SkåneDuett skrev:
CumminsIvve skrev:

Hehe! Hur mycket tog du betalt för svart taxin? :D

tog typ 50 kr för den första sträckan, kan tillägga att det då var 14 personer totalt på en kingcab :D andra gången var det 9.
14 pers är ändå inte rekordet, nån gång hade det vart fest och totalt 24 pers åkte samtidigt! kan säga att bakdäcken var ganska platta då

-88 Kapad 745 "Smutshoran" (såld)
-96 Kingcab diesel "Dieseldoris" (renoverad och såld)
-88 kapad 745 GLE "Bussen" (nuvarande)

InläggPostat: 15 01 05, 2:27 
Sladdar runt korvkiosken

Födelsedag: 20 jan 1998
Fordon: Volvo 740
Va första snön förra året (var typ bara snö en helg). Så va ute o hävde hela dagen. sen drog man n till city på kvällen. möter civven som sätter gör u-sväng o sätter på blåljus. Har dubbla o rycker spärren på bakre. Konverastionen gick väll ungefär till såhär:

S1- snut nr 1
S2- snut 2
- Jag

- Drar ner rutan
S1 -Tjena! Allt bra
- Jorå förfan, det snöar ju.
S2 -Är det du som bor ute på ingarö?
-Aaoo de stämmer
S1 Vi har nämligen fått klagomål om att det är en epa som har kört lite väl fort och vingligt för en timme sen (Smsade när jag drog till city var väll därför).
- Aa jag drog iväg ett sms till morsan bara...
S2 okej de e lugnt, men du måste blåsa i alla fall.

Blåste såklart rent.

S1 och hur var det med hastigheten nu då?
- Den är ju laglig ;)
S2 Njaa, vi kan ju inte dethär med spärrar riktigt, och om man bor ute på landet så fattar vi ju att det är jobbigt att ligga i laglig hastighet nu på kvällskvisten.
- (helt paff), ja de e ju sant. Men ni bryr er inte?
S1 vi är inte speciellt insatta i traktorer, och du är ju så otroligt trevlig, så ikväll gör vi ett undantag... (Blinkar)
- Fyfan vad schyssta ni är! Var det något mer?
S1 Japp jag vill höra hur den låter!
-Vadå epan.
S2 Megafonen fattar du väll! (Alla börjar garva).

Spelade ragga runt för dem. Var en av den bästa kvällen på länge. Bästa var att spärren inte hade kuggat helt, så kunde pilla tillbaka mejseln sen var det bara att gasa.! Obs ungefär så det gick till, kommer inte ihåg exakt.

InläggPostat: 15 01 06, 11:47 
Epamekarn

Kenwood skrev:
Va första snön förra året (var typ bara snö en helg). Så va ute o hävde hela dagen. sen drog man n till city på kvällen. möter civven som sätter gör u-sväng o sätter på blåljus. Har dubbla o rycker spärren på bakre. Konverastionen gick väll ungefär till såhär:

S1- snut nr 1
S2- snut 2
- Jag

- Drar ner rutan
S1 -Tjena! Allt bra
- Jorå förfan, det snöar ju.
S2 -Är det du som bor ute på ingarö?
-Aaoo de stämmer
S1 Vi har nämligen fått klagomål om att det är en epa som har kört lite väl fort och vingligt för en timme sen (Smsade när jag drog till city var väll därför).
- Aa jag drog iväg ett sms till morsan bara...
S2 okej de e lugnt, men du måste blåsa i alla fall.

Blåste såklart rent.

S1 och hur var det med hastigheten nu då?
- Den är ju laglig ;)
S2 Njaa, vi kan ju inte dethär med spärrar riktigt, och om man bor ute på landet så fattar vi ju att det är jobbigt att ligga i laglig hastighet nu på kvällskvisten.
- (helt paff), ja de e ju sant. Men ni bryr er inte?
S1 vi är inte speciellt insatta i traktorer, och du är ju så otroligt trevlig, så ikväll gör vi ett undantag... (Blinkar)
- Fyfan vad schyssta ni är! Var det något mer?
S1 Japp jag vill höra hur den låter!
-Vadå epan.
S2 Megafonen fattar du väll! (Alla börjar garva).

Spelade ragga runt för dem. Var en av den bästa kvällen på länge. Bästa var att spärren inte hade kuggat helt, så kunde pilla tillbaka mejseln sen var det bara att gasa.! Obs ungefär så det gick till, kommer inte ihåg exakt.

Dom snutarna borde få nobell priset eller nått^^

InläggPostat: 15 07 30, 7:32 
Tittar på porrfilm i epan

Kön: Grabb
Födelsedag: 02 jul 1998
Fordon: Kapad 244 D24 Sug
Ingen som har någon ny historia? ;3

InläggPostat: 15 09 09, 3:30 
Burnar på skolgården med epan

Födelsedag: 22 apr 1994
Fordon: MB w124 250td
en liten, hände mig i söndags. hade varit och köpt en halvsunkig w124 kombi (kör bil) avställd, hade väl kanske 4 mil hem och var ganska säker på att klara mig, har ju kört avställt många gånger innan, samt kompisar som kört avställt med bruksbilen. sagt och gjort, efter halva vägen möter jag en snut bil (målad) tittar i spegeln och ser efter några sekunder att dom tänder bromsljuset, förstod direkt vad som skulle hända så började fundera på om jag skulle svänga in på en skogsväg innan dom han vända då det fanns några vägar. men tänkte att då åker man väl för smitning istället så fortsatte i laglig fart, dom kommer upp i röven med blåljus igång, slutade med 1200 kr i böter för avställt, frågade hur jag skulle få hem bilen, då svarade han att dom skulle in mot stan nu och att risken att bli stannad igen var väldigt liten men att det inte var lagligt att köra hem den.väntade ett tag, skaffade förbil och körde hem utan problem.

jävla snutar och skaffa kamera som läser varje reg plåt på bilarna dom möter, hade ju läst om det i nån tidning tidigare i år, att det skulle vara 100 bilar som fick detta, och givetvis tänkte man ju att dom hamnar i södra delen av landet och inte här uppe, men så fel man hade

Mercedes Benz w210 220D (såld)
4 volvo 240
isuzu kb diesel(traktor)såld
polaris rmk 600
polaris rmk 800

InläggPostat: 15 09 09, 6:31 
Skiftnyckels proffs

Kön: kille
Födelsedag: 21 mar 2000
Fordon: volvo 245 volvo 744 volvo duett
kan bidra med en från förr förra helgen. tar den från början till slut för den blir roligare då. började med att skolan slutade och min kompis kör upp jämte på parkeringen och vill prata lite. öppnade hans passagerardörr, första jag ser är att han har 7 cm vatten på golvet på den sidan :P och så fick vi börja hinka vatten med en tröja och en flaska. sen åkte jag hem för att hämta jobba kläder så vi kunde fixa den och på vägen fick jag cevilarn efter mig en bra bit men dom åkte bara om sen. åkte hem till han och kolla vad felet var och det var att det läckte in i varenda liten skarv/hörn i flak balja och rutor bak och sen va bara bottendelen av hyllan ihop klibbad med nån gegga som inte höll tätt så allt samlades på golvet. sen hittade vi ett tattigt rost lagning på hans sida så vi fixade det med. sen hade vi ju vart jätte duktiga tyckte vi så kl 10 på kvällen åkte vi in till stan för att köpa en engångs grill och lite annan göjja. vi gick in 4 st med arbetsbyxor och keps och 2 moppe tjejer in på coop. kan lova vi såg ut som ligister eller nått;) sen satte vi oss å grilla utanför netto och störde allmänheten till max. sen kom några till på sina hyper moppar utan dämpare och stannade en liten stund och sen drog de iväg utav bara fan. sen kl 1 ungefär tröttnade vi och åkte hem men jag ville sladda lite så drog 2 varv runt en lyktstolpe på netto parkeringen. tro det eller ej men den orkade ;P låter som fan gör den med då jag bara har raka rör utan dämp. ville va säker hem så åkte lilla vägen men vafan gör det, möter cevilarna när dom kommer i typ 200 in mot stan så stängde av ljuse och allt och körde 60 hem på 2an för har bara 2 växlar. vet ej om de vände men kom undan iallafall.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa