30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epa-forum!
Aktuellt datum och tid: 19 07 16, 10:36

[ +/- ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Snuthistorier!
InläggPostat: 14 01 07, 1:35 
Inofficiell amatör mekare

Kön: Kille
Födelsedag: 27 aug 1997
Fordon: ´64 Duett stepside
Jag tycker att vi drar igång den här tråden igen, som tyvärr försvann då nån var och sabbade forumet.

Så lägg gärna upp bilder och berättelser om när ni eller era kompisar har blivit stannade eller haft något att göra med farbrorblå. Endast fordonsrelaterat.

Har faktiskt inte varit med om mer än att mött civilarn och legat i 50 utanför polisstation men kan dra en som hände nåra kompisar.

De kom körandes på raggen och vid rödljusen så kom dem upp jämnsides med nån bmw. Dem "rödljusräjsa" och höll jämt 1an och 2an (äkta epa) sen drog bmwn iväg, då såg dem polisen på en tvärgata.
Aja, inge mer med det dem fortsatte raggen och nästa varv så körde dem mot en merca diesel och va upp i 60 blås när de börjar blinka blått.
Stanna på en avfart och det första polisen säger är : Epa eller a-traktor? hur många växlar? Dem började leta spärrar och höll på.
Sen kom det en 240 och sladdade så polisen fick bråttom därifrån och dem kom undan med en varning så dem hade lite tur ;) Förövrigt var det 40-väg och dem satt 4 i hytten haha

Kolla in min beauty: volvo-duett-64-zakke-uppdate-23-8-kommentera-t24379.html

Inläggsrubrik: Re: Snuthistorier!
InläggPostat: 14 01 07, 1:50 
Vinpimplare

Födelsedag: 14 feb 1997
Fordon: duett
ja har några stycken som hänt mig o några kompisar.
var på väg hem från skolan o behövde pissa. så sista raken innan ja svänger in på min väg så pressade ja epan lite o kom väl upp i en 100-110km/h. ca 1 km kvar o ja ser någon med reflex längre fram på vägen. tänker inte så myket på de utan fortsätter tills ja er blåljusrapen på snutbilen som stod parkerad. tvärnitar o slår på blinkers. svänger in på någon random tomtes uppfart o ställer epan o börjar gå mot motsatt håll. när ja svängde in så gick snuten ut på vägen o skulle vinka in mig ^^ såg att dom hade laser o grejer framme. men ja klarade mig. dom stod o väntade på att ja skulle köra i säkerligen 2 timmar men efter de orkade dom väl inte så då stack dom. fyfan va man va nojig när man hoppade ur epan kan ja säga. men inget hände som tur va :)

Moralen i den här historien är, behöver man pissa så borde man ha fripass för fortförning varesig det är med moppe,bil eller epa ;)

volvo-duett-langtidsprojekt-anton-bonde-nya-falgar-s35-t21062.html

InläggPostat: 14 01 07, 1:52 

Haha tur där! En en annan polare blev omkörd av polisen när han låg i 70 haha

InläggPostat: 14 01 07, 1:56 
Vinpimplare

Födelsedag: 14 feb 1997
Fordon: duett
Zakke skrev:
Haha tur där! En en annan polare blev omkörd av polisen när han låg i 70 haha

hände mig o en polare ocks¨å när vi va påväg hem från höganäs. snuten låg bakom o slog på blåljysena, men sen kör den jävlen bara om :P kan säga att vi hade en jävla tur där med

volvo-duett-langtidsprojekt-anton-bonde-nya-falgar-s35-t21062.html

InläggPostat: 14 01 07, 11:58 
Burnar på skolgården med epan

Kön: kille
Födelsedag: 23 jul 1997
Fordon: okapad volvo 244 -81
har ett par som hände mig och några kompisar. först åkte jag me en kompis i min epa vi visste att snuten va ute mötte dom dom fick brottom å vända å han som kör ger fullt in på en skymd parkering å sa jag springer ja slet åt mig nycklarna å vi sprang iväg som jävla rådjur över tomterna och de roligaste me de var att där vi parkera stod de några 40+are å skrek: Spring grabbar bängen kommer!! vi ser hur snuten drar därifrån då hoppar ja in bakom ratten e ger allt därifrån låg nog 140 hela vägen hem;)

några veckor senare vi var inne i stan å åkte och vi stod typ 6-7 traktorer på ica då kommer polisen och snackar med oss och undrar vilken idiot av oss som blockar bilar som ska om. ingen erkände. senare den kvällen åkte jag hem väldigt tidigt för hade vare ute sent kvällen innan och när ja svänger in i byn ser jag en bil nere på stora vägen som hänger efter tänkte inte så mycke på de gasa upp i 70 i samhället vafan?! idioten ligger 100 meter bakom likförbannat.. 500 meter hemifrån börja de blinka bakom å ja ger full bilen räcker inte till så dom kör framför mig blockar vägen i nån millisekund övervägde ja å smälla snutbilen men nita å kasta i backen körde ner halvvägs i diket och fick inte i ettan å då vare kört. snuten springer ut sliter ut mig ur epan och kastar mig i en snöhög. när han hoppa ur bilen glömde han lägga ur backen så bilen rulla och pajjade dörrn mot min kofångare.

nydligen nu i veckan (har bara hörttalas om detta)
en kompis ska hem och han har precis fått tillbax körkortet snuten försöker stoppa han men han drar in en liten skogsväg som e helt cpguppig och han tappar halva avgassystemet sladdar in i två träd å får punka på tre hjul och kom ifrån snuten och ställde epan i samhället. var och kollade på den dagen efter och skadorna va som han sa och han har film på när snuten jagar han så det är sant!

rediga män tar grusvägen istället för motorvägen!

Bild

InläggPostat: 14 01 09, 5:16 
Epamekarn

Födelsedag: 16 mar 1997
Fordon: 245
har några jag å kan ju börja med första veckan i 8:an så skulle vi ha idrott ca 1km från skolanoch ingen orkar gå så vi satt 5 st i hytten och 3 på flaket
på vägen ditt ligger det en affär där åker en gammal kärring rakt ut när man kommer i runt 80,hinner precis svänge om henne så kollar man i bakspegeln då sitter dom på flaket å pekar finger å käring
ja så vi kommer fram har idrott har precis börjat regna så vi klämmer in oss 7 st i hytten och en på flaket så vi åker till skolan och ser att det är äcklig mat så jag kör ner med alla till stan för att äta pizza så ska kan köra till skolan så är de knappt 200m sen är de en t korsning så klart kommer polisen så fort som fan kör jag in mellan ett par rad hus och drar rakt ut i en korsning å tänker ja nu parkerar jag på skolan å går in men så blev de inte för när de är typ 50m kvar till infarten ser jag polisen komma med blå ljus och sirenerna på (kan tillägga att traktorn var typ efterlyst)
så svänger in mot skolgården och slickar 2 lärare och rektorn i runt 80-90 kör sedan var de bara bränna på kommer upp i en hastighet på ca 130-140 på skolgården,
kör lite random för att dom ska tappa bort mig så ser jag att dom är borta då åker jag å parkerar bakom en affär skriker att alla ska hoppa ut, så alla hoppar ut och då ser jag att de var en på flaket å som ståt och hålt i sig i takräcket,slänger av mig jackan å mössan sen går upp mot skolan när jag väll kommer upp på skolan ser jag en polis bil stå och prata med rektorn så man tar en annan väg in,går in på lektionen och sätter mig vid fönstret så man ser affären och på under 10 min såg jag 2 vanliga polisbilar,en civil,en mc och en bärgnings bil då trodde jag de var kör men inget hände ända var att ingen våga åka med mig efter de

sen dagen efter de stogg jag å börnat utanför skolan när polisen kom så klart kom någon på bakhjulet med sin moppe så dom plocka han i stället
samma dag kom polisen till skolan å börja prata om att dom skulle ta fast han som körde a-traktorn på skolgården och senare samma dag låg traktorn på blocket

InläggPostat: 14 01 09, 10:53 
garageråtta

Kön: Grabb
Födelsedag: 25 mar 1998
Fordon: Volvo Duett 68,Rieju
Haft bra tur jag.. Vart stoppad av värsta snutarna i hela stan (Dom hatar traktorer), är på väg till min prao inne i stan och jag bor ca 1,5 mil utanför stan. har alltid kört dubbla men den här resan var första med enkellåda och hade inte spärrat gasen eller någonting.. 100 meter ifrån där jag ska praoa så ser jag blåljus i bakrutorna.. Jag tänkte att det var kört men det var det icke! Det första han sa när han kom fram var "Hur fort går den här då? Eftersom du kan ligga i 30 på låga varv.." Då sade jag den går bara 30 för jag har spärrat gasen. Han frågade aldrig om enkel/dubbla lådor (SOM TUR VA!) för jag skulle köpa en varvtalsregulator den dagen så hade ju inte spärrat gasen... Det slutade med att han ville kolla så alla lysen funkade och mitt körkort.. Sen sätter dom sig i bilen och bara försvinner?! Sa inte ens att dom skulle åka, då kan man ju undra hur det står till i deras huvuden.. Haha

InläggPostat: 14 01 09, 8:43 

Haha ni verkar ha haft tur!

InläggPostat: 14 01 10, 10:52 
Admin
Användarvisningsbild

Födelsedag: 09 okt 1994
Fordon: Volvo 740 + andra mä
Haha vissa har tur.

"Klistrar" tråden.

InläggPostat: 14 01 24, 10:07 
Sladdar runt korvkiosken

Födelsedag: 12 maj 1998
Fordon: Volvo 960 D24TDIC
Zakke skrev:
Jag tycker att vi drar igång den här tråden igen, som tyvärr försvann då nån var och sabbade forumet.

Så lägg gärna upp bilder och berättelser om när ni eller era kompisar har blivit stannade eller haft något att göra med farbrorblå. Endast fordonsrelaterat.

Har faktiskt inte varit med om mer än att mött civilarn och legat i 50 utanför polisstation men kan dra en som hände nåra kompisar.

De kom körandes på raggen och vid rödljusen så kom dem upp jämnsides med nån bmw. Dem "rödljusräjsa" och höll jämt 1an och 2an (äkta epa) sen drog bmwn iväg, då såg dem polisen på en tvärgata.
Aja, inge mer med det dem fortsatte raggen och nästa varv så körde dem mot en merca diesel och va upp i 60 blås när de börjar blinka blått.
Stanna på en avfart och det första polisen säger är : Epa eller a-traktor? hur många växlar? Dem började leta spärrar och höll på.
Sen kom det en 240 och sladdade så polisen fick bråttom därifrån och dem kom undan med en varning så dem hade lite tur ;) Förövrigt var det 40-väg och dem satt 4 i hytten haha

Tog Traktorn hem från en handbollsträning en gång med en kompis, han glömde såklart sin väska så vi fick vända och köra tillbaks, tar en genväg genom ett bostadsområde... och när jag ska svänga ut på den stora vägen igen kommer en gammal röd skåpbil (VW) och tutar på mig och kör upp jämnsides. han tar ner rutan ( min var redan nere, kör ju med kromad armbåge) ..
I bilens framsätet sitter två polacker och bakrutorna var tonade. Det första dom gjorde var att fråga om dom fick se mitt körkort.. blev lite fundersam när en gammal skåpbil med tonade rutor tutar och ber om mitt körkort, trodde dom skulle råna mig eller nått liknande. Så jag frågar :
Varför det? vilka är ni? ..
Vi är från Polisen! svarar dom.
Är du verklgen säker på det? frågar jag xD

Polisen tar fram en polisbricka och sedan för jag köra vidare till närmsta parkering, där går dom igenom hela bilen och provkör.. Ombess, 1500kr i böter och körkortet börta i 2 månader.
Detta hände i augusti 2013.

Syftet med detta är att vilken jävla bil som hälst kan det sitta snutar i.. även an gammal skåpbil med tonade rutor och full med polacker :)

Viktigt att påpeka att jag inte körde över 30 när polisen såg mig, och att det var besikningsbussen.
Bild

1. Okapad bmw e36 -94
2 Unik volvo 960, d24tdic ( volvo-960-d24tdic-projekt-hampusjansonbmw-t24767.html )
3 !NUVARANDE! Stukad brukis äkting ( stukad-akta-epa-hampusjansonbmw-t25210.html )

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa