30traktor.egetforum.se
http://30traktor.egetforum.se/

Re: volvo 245 82- volvo244gl motorbyte sista sidan
http://30traktor.egetforum.se/re-volvo-245-82-volvo244gl-motorbyte-sista-sidan-t21250-60.html
Sida 7 av 7

Författare:  volvo244gl [ 12 09 29, 9:20 ]
Inläggsrubrik:  Re: volvo 245 82- volvo244gl motorfråga sista sidan

nu står den utan motor, lyfte ur b21:an igårkväll och idag ska jag i med b230:in. och så har jag plockat bort lysena på taket för tror att den började dra ganska duktigt mycke mer soppa på grund av vindmotståndet, men har satt på 5 i rallystuk i fronten.

tvättade x-lysena med diesel, det till höger är tvättat
Bild

Bild

Bild

Bild

motor på väg ur
Bild

Bild

kommer mer bilder på nya motorn och när den är ilyft och färdig

Författare:  volvo244gl [ 12 10 01, 6:54 ]
Inläggsrubrik:  Re: volvo 245 82- volvo244gl motorbyte sista sidan

då var motorn ilyft och har kört med den sen lördag kväll, och den går bra och verkar vara tät, är inga problem att börna nu och 3:an i rondeller på ställ (självklart blött ute)

motor och låda ihop monterade
Bild

nersänkt i bilen
Bild

Författare:  Epa_Racing [ 12 10 01, 8:38 ]
Inläggsrubrik:  Re: volvo 245 82- volvo244gl motorbyte sista sidan

Ser bra ut. nog för att jag hade hellre valt att stoppa ner en diesel

Författare:  volvo244gl [ 12 10 01, 8:52 ]
Inläggsrubrik:  Re: volvo 245 82- volvo244gl motorbyte sista sidan

Epa_Racing skrev:
Ser bra ut. nog för att jag hade hellre valt att stoppa ner en diesel


ja det hade jag också velat göra, men då blir det d24 och det är inte en tanke ens åt att jag skulle kunna få den och hålla. blir det diesel så blir det nog att köpa en gammal merca diesel, dom går ju iaf

Författare:  Epa_Racing [ 12 10 01, 9:14 ]
Inläggsrubrik:  Re: volvo 245 82- volvo244gl motorbyte sista sidan

volvo244gl skrev:
Epa_Racing skrev:
Ser bra ut. nog för att jag hade hellre valt att stoppa ner en diesel


ja det hade jag också velat göra, men då blir det d24 och det är inte en tanke ens åt att jag skulle kunna få den och hålla. blir det diesel så blir det nog att köpa en gammal merca diesel, dom går ju iaf


Säger som jag säger till alla andra som tycker D24 inte håller. de är konstigt att i stort sett alla här har hållit då dom blivit plågade med påställd pump och max ladd, typ bara 2st som rasat en pga varva mycket en lång sträcka (kolla toppfart) och en för att kylarslangen gick av så den gick varm. eller ja va ju bara toppen som vart skev då

En polare har en 244 TDIC nu med påställd pump och maxladd och han säger att de är den enda han slipper skruva i, är dessutom en sugis som är turbokonverterad som enligt "dom som kan" inte ska hålla. kan tillägga att han har även en merca diesel ståendes 250TDT men den gick ena staken av på och slog hål på båda sidor av blocket, nu har han bytt motor och den går som en röv nu. så merca håller inte alla gånger heller.

Men ska inte snacka sönder din tråd nu

Du skulle ha fått i nå xenonkitt till extraljusen. skulle ju lysa bra som satan då

Författare:  volvo244gl [ 12 10 02, 7:45 ]
Inläggsrubrik:  Re: volvo 245 82- volvo244gl motorbyte sista sidan

Epa_Racing skrev:
volvo244gl skrev:
Epa_Racing skrev:
Ser bra ut. nog för att jag hade hellre valt att stoppa ner en diesel


ja det hade jag också velat göra, men då blir det d24 och det är inte en tanke ens åt att jag skulle kunna få den och hålla. blir det diesel så blir det nog att köpa en gammal merca diesel, dom går ju iaf


Säger som jag säger till alla andra som tycker D24 inte håller. de är konstigt att i stort sett alla här har hållit då dom blivit plågade med påställd pump och max ladd, typ bara 2st som rasat en pga varva mycket en lång sträcka (kolla toppfart) och en för att kylarslangen gick av så den gick varm. eller ja va ju bara toppen som vart skev då

En polare har en 244 TDIC nu med påställd pump och maxladd och han säger att de är den enda han slipper skruva i, är dessutom en sugis som är turbokonverterad som enligt "dom som kan" inte ska hålla. kan tillägga att han har även en merca diesel ståendes 250TDT men den gick ena staken av på och slog hål på båda sidor av blocket, nu har han bytt motor och den går som en röv nu. så merca håller inte alla gånger heller.

Men ska inte snacka sönder din tråd nu

Du skulle ha fått i nå xenonkitt till extraljusen. skulle ju lysa bra som satan då


har inget alls emot om du berättar av dina erfarenheter av d24,tycker det bara är roligt att höra vad andra har att säga. men dom jag vet startar antingen dåligt fast det är 20 plus ute eller ryker vitt och luktar olja. men eftersom jag gör mycket kallstarter i 20- utan värmare så tror jag att jag står över dieseln.

ja man skulle ha haft xenon i alla, har xenon i två av lysena och bara det gör stor skillnad. dock är ju dom på taket borta om du nu råka missa det, men dom åker nog på igen. tog bort dom för tror det började dra så mycket soppa, gick från 1,02 till 1,25 l milen, men det var med b21 och den är nog lite trött, så får se vad 230:in drar.

finns det någon som skulle kunna gissa på vad en förgasar konverterad 230f har i hk, finns varken egr eller puls air och självklart ingen katt

Sida 7 av 7 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/