30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epatraktor forum!
Aktuellt datum och tid: 20 01 21, 1:47

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Okapad 760 85
InläggPostat: 17 01 12, 9:45 
Sladdar runt korvkiosken

Kön: kille
Födelsedag: 17 jul 1999
Fordon: Duett äkta epa, Rieju rrx
Gött wissel! ;)

InläggPostat: 17 01 12, 10:21 
Novis

Födelsedag: 17 mar 1998
Fordon: Volvo 760 85
Tack tack alla, tyckte också att det blev gott med Led i a stolparna, hade inga dioder med samma färgen så fick bli olika ;)

InläggPostat: 17 01 15, 6:01 
Thinnersniffare
Användarvisningsbild

Kön: Kille
Födelsedag: 09 apr 1998
Fordon: s60 T5 -01
Snyggt!:)

InläggPostat: 17 01 15, 6:03 
Sladdar runt korvkiosken

Födelsedag: 17 jul 1999
Fordon: Duett äkta epa, Rieju rrx
Blev riktigt bra med led i olika färg! :)

InläggPostat: 17 02 01, 9:45 
Novis

Update! Tar jätte gärna emot tips på vad jag kan göra för att förbättra traktorn sen vill jag ha lite åsikter vad ni tycker om den hittills! :)

Har hänt en massa på traktorn nu, Eltakluckan och elhissarna är inkopplade, håller på att byta värmepaket i den nu, kommer bilder på det också i helgen (Y) Har blivit väldigt fint i hytten nu, bekvämt och mysbelysning, Värmen fungerar men det kommer jätte jätte sakta eftersom det inte är inkopplat så blir ganska varmt ändå, bättre o byta så man kan koppla in det klokt osv

Bild

Blev riktigt bra med den kromade turbo grillen, dum som man va så råkade jag bryta av fästet till grillen på ena lyktan, köpte ett fäste o skulle byta men då var bultarna sönderrostade och en snurrade bara så fick köpa en ny lykta istället :P Tur att jag fick en gratis!

Bild

Bild

Såklart ska den få en tvätt, en ren bil är en fin bil! :P

Bild

Bild

Bild

Som sagt, fler bilder på bytet av värmepaketet kommer i helgen, kan gå in mer detaljerat på hur det sitter fast osv sen massa bilder på det (Y)

Senast redigerad av Wisselgren 17 02 06, 3:46, redigerad totalt 3 gånger.

Inläggsrubrik: Re: Volvo 764 Äkta okapad
InläggPostat: 17 02 01, 11:18 
Skiftnyckels proffs

Kön: Pajk
Födelsedag: 20 okt 1999
Fordon: Volvo duett x 2, Yamaha dt x 3, Rex Comet cross+Dt 50 x
Oj, har visst missat denna tråden helt xD Men det såg jävla gött ut inuti iaf :)

InläggPostat: 17 02 02, 1:45 
Novis

Tack du Tack du :)

InläggPostat: 17 02 06, 1:59 
Novis

Update

Nu är värmepaketet bytt så har lite bilder därifrån och kan berätta hur det sitter fast om det är någon som har användning för det!
Började med att plocka loss allt smått sen vänta på pappa så vi kunde lyfta ur instrumentpanelen

Bild

Sen var det bara att lyfta ur instrumentpanelen. Man behöver inte plocka av den men jag tycker det är lättast samt att jag var tvungen och sätta på alla rör till värme osv osv. 2 bult på varje sida av instrument panelen sen är det ju all plast runt om osv som ska loss sen bara rycka av den

Bild

Tur att man fick vara i ett varmt garage med mycket plats :P

Bild

Bild

Nu när instrumentpanelen är ur så finns det 2 slangar som ska av, sitter med slangklämma bara, sen är det en lång bult med mutter över och under slangarna som ska lossas med 10 spärrskaft eller ringnyckeln, sen är det 4st 10mm bultar som är i en rektangel figur, alla dom ska loss också. Har ringat in allt :) Sen är det en liten skruv precis bakom säkringsdosan så man måste flytta bort den och skruva ur den. Sitter ett fäste på värmepaketet bakom handsfacket som sitter med 10mm bultar också men det är lätt o se :) (Om man har AC så sitter det en mutter nästan nere vid balken på passagerar sidan i motorrummet)

Bild

Sen ska man av med torped plåten så sitter det ett stag över fläkten som sitter fast med 10mm bultar som ska loss

Bild

Putsade lite i motorrummet när jag hade tröttnat på elen o allt, blev lite bättre iaf :P

Bild

När man väl hade instrumetpanelen av så kunde jag fixa till all el och rensa det onödiga kablar som har används till annat,

Bild

Sen var det bara att få ut paketet och det var inte det lättaste eftersom det satt som satan på något vis men till slut hoppade det loss och så här ser det ut när det är löst!

Bild

Det nya värmepaketet gick i som det skulle så det var skönt sen var det bara att koppla in kablaget och alla vajrar sen var det klart, fick ingen bild på hur det såg ut med instrumetpanelen av :/ Blev mycket mer plats eftersom det här är så mycket mindre jämfört med det andra (Anledning varför jag bytte var att det var vacum styrt och hade inte det rätta kablaget eftersom jag bytte från GLE systemet till LH 2.2 istället)

Bild

När det var klart var det bara att montera tillbaka allt igen, blev klar på ungefär 4-5 timmar, Så skönt att ha det gjort så man slapp det problemet, ett steg närmare försäljning iaf :) Så här ser det ut i nuläget

Bild

Just när man kör lagligt och det går slött så börjar det snöa, man får försöka hålla ut för det är bara 7 veckor kvar till körkort :(

Bild

Tänkte snart lägga ut den på blocket men vet inte för hur mycket så tänkte om ni kunde värdera den efter erat tycke lixom :)

InläggPostat: 17 02 06, 3:13 
Novis

Update

Idag har jag bara varit ute och fotat lite så jag har lite blocket bilder, känner mig väldigt klar med utseendet och inredningen, bara lite småpill klar så har ännu lite kvar och göra, kommer uppdatera lite i veckan hur det går osv osv. :)

Bild

Bild

Bild

InläggPostat: 17 02 06, 6:48 
Skiftnyckels proffs

Kön: Pajk
Födelsedag: 20 okt 1999
Fordon: Volvo duett x 2, Yamaha dt x 3, Rex Comet cross+Dt 50 x
Inte för att jag har någon 740/760, men guider är ju alltid bra! :) Gött att det närmar sig försäljning nu :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa