30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epatraktor forum!
Aktuellt datum och tid: 20 09 28, 10:37

Ny tråd Svara på tråd  [ 65 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Volvo duett 62, uppdateeee - Tomvolvojohansson
InläggPostat: 13 10 01, 11:00 
Amatör

Kön: Kille
Födelsedag: 26 jul 1997
Fordon: Volvo duett å 745
Märke & modell: Volvo Duett

Årsmodell: 1962

Historia om EPA/A-traktorn/bilen: Inte en aning, förutom att ägaren innan bodde i uddevalla men körde aldrig på den!

Framtidsplaner: Lacka ordentligt nya lister på med dubbla med ryckis å renovera motorn, dvs få en hyffsat fräsch traktor å glida i :)

Övrigt: Bytte den mot min moppe, tråkigt bara att de va lite fusk här å där t.ex spacklat ihop flaket i hytten osv...

Motor å växellåda: B18 + m40 1,2 varvregg

Har inget körkort för tillfället.. Får tillbaka det 13:e oktober så blir å jobba arslet av sig dom närmaste dagarna! Andra duetten jag äger så tänkte ta å göra klart den här iaf :) Har aldrig gjort någon tråd här så kan väl bli lite fel osv, men ska försöka så gott jag kan! Försöker uppdatera så ofta jag hinner/orkar..

På väg hem! :)
Stanna vid donken såklart :lol:

Fick hem den en onsdag tror jag de va? Fick ju en jävla fin idé å de va att försöka ta traktorn till Nossebro power meet som var på lördagen en halvfärdig traktor som kanppt stog på hjulen.. Det var det jag rulla in på men funka gjorde de ju Garagehäng fick de bli varenda kväll. Sov 1-2 timmar å skola på de.. Sov i skolan ist haha :lol: Men lyckades gjorde jag! Utrullad från garaget lackad i primer. 2 timmar hade redan gått på powermeet men gav mig fan på att jag skulle dit, färgen hade inte torkat å hade ingen inredning, en baslåda 2 6x9er å en stereo fick jag nöja mig med! Blev en jävligt lyckad dag iaf! 8) Lite bilder när han var utrullad!

Detta var ju ett tag sen!

Lite mer bilder!
Pinsamt hög på första bilden..
Före sänkning..

Efter sänkning, blev lite bättre iaf!

Som sagt alla bilder är ett tag sen å har kommit ganska mycket längre! Men börjar från början :P

Hur gör man för att slippa få länk till alla bilder? Tacksam för svar!
Några till bilder på instrumenten..

Sen har jag bara någon dålig bild hur det ser ut nu på instrumenten :P

Ber om ursäkt för fruktansvärt dåliga mobilbilder! Dock orkar jag inte ta med någon kamera så får väl bli som de blir
Bild på när vi svetsat flaket i hytten eftersom det var spacklat i hytten... Så hela skiten hade spruckit! Blir så trött på folk som inte kan göra ordentiligt.. Aja gör om gör rätt :lol:

Växellådor till dubbla har jag iaf! dom på bilden å 5 till har jag 8) Tänkte ha ryckis på främre från 4an till 2an å på bakre från 4an till 1an! Hoppas det funkar bara men det tror jag :lol:

Lite mer bilder! :lol:

Finns folk till allt.. Dom hade spacklat ihop skärmen i bakkant.. Så här såg de ut på bak sidan å kan lova att ser värre ut i verkligheten!

Håller på och lagar det för tillfället!
Andra sidan som nästan är klar!

Innerskärmarna som jag grundade igår! Jobbar på den nästan varje dag så kommer mycke bilder!

Lite kommentarer hade inte skadat :lol:

Liten skriftlig uppdate! 4 oktober
Ska åka till vp autoparts idag å köpa ny framruta å list till framrutan, lister runt ventrutor, och lister till framskärmarna 8) Sen vidare till biltema, å köpa ljuddämpnings mattor, och tecktyl får väl se om de blir något mer :lol: Bara på Vp går det på 2600:- svider i plånkan.. Men får väl glädjas med att farsan betalar framrutan å listen runt :P mer uppdates kommer snart! Hinner dock inte greja något imorgon (lördag) ska på dop å sen traktorträff i lidköping på kvällen! Hoppas många kommer på träffen :lol: Dock får man ju bara åka med eftersom jag inte har något körkort fortfarande, men nu är de inte långt kvar! Gör ju ändå inget eftersom traktorn inte är klar..
Kan väl bjuda på en halvdålig strög bild från i somras!

Funkar igen!!!
Tjenare! Gjorde ju ett nytt konto för att mitt gammla funkade ju inte längre, men nu när jag logga in så funka de igen! Riktigt gött :lol: Så forstätter på denna tråden! Uppdatering kommer snart! Har ju vart på biltema å vp i fredags å handlat lite godis till traktorn för 4000:- de känns i plånboken!.. Har även vart på traktorträff i lidköping i helgen (Lamaträffen) riktigt lyckad faktiskt! Körkort på söndag så de börjar bli lite bråttom nu :roll:
Skriftlig uppdate
Tjena har precis kommit in från garaget! Har lackat motorn och håller på och kapar bort bakdelen på hytten som ska bytas till delad bakruta p.g.a att den gamla rutan ville ramla ur, satt inge bra! Men blir nog ganska snyggt! Håller på å spacklar också! Höger sidan är klar med rostlagningen nu också så de går framåt! Har dock inga bilder just nu men de tas eventuellt i morgon!
Kan bjuda på 2 bilder på min gamle pilsnerduett! Som jag totalrenoverade halvt sen tröttna jag å sålde den till bror min :lol: Båda bilderna är från min kompis som ägde den innan mig men som flyttade så blev att jag köpte den! Helt klart värd pengarna! Fick ju byta tröskeln efter vi var i en stenmur... å spackla slipa renovera motorn som skar osv.... Men riktigt bra traktor i övrigt! 3 rosthål i golvet som var lika stora som en 5 krona! Dubbla vibrationsfria lådor osv, iallafall i början (när han ägde den).. Sen skulle han försöka börna ah å resten kan ni räkna ut själva!.. :lol:

Så här såg den ut när polaren köpten den!

Några veckor senare såhär...

Dåligt med kommentarer tycker jag!
Ha´de

Uppdate 13/10
Tjenare! Fick tillbaka körkortet idag! :D Håller på å slipar (som vanligt typ..) Har tagit ur framrutan också. Rosten på vänstersidan är nästan klar nu :) Så ska snart göra klart hytten i bak, har även bestämt färg nu! Om jag inte redan har skrivit det? Aja skadar inte att höra igen, blir iaf klarröd, Volvo 240 röd iaf vet inte riktigt färgkoden på den också vita fälgar blir det :) Ska lackas till helgen om allt går som det ska! Någon som ska på traktorträffen i borås den 26:e? Bilder kommer nog i veckan har inte orkat ta några just nu! Uppdate kommer snart igen!

Uppdate! 16 oktober!
Tjena! Var ett tag sen de kom lite bilder så tänkte visa några :) har hänt lite sen sist, håller på förfullt varenda dag! Börjar bli riktigt bra!
Lite bilder på rost lagning!

Slipa....

Framrutan ur!

Håller på å byter bakruta

Där står den å väntar på inpassning..

Lack är på gång, hoppas till helgen! Men vi får se hur det går! Blev iaf några bilder!

Uppdate igen!
Håller på och svestar fast bakdelen nu, tog ganska långtid var ganska svårt med passformen men det blev helt okej till slut! Så håller på och svetsar plåtar runt om så att de ska bli tätt, blir ju lite att spackla sen men..

Skriftlig uppdate!
Tjena, har svetsat klar alla plåtar å sprigor runt den nyabakdelen, orkade inte ta några bilder idag p.g.a. att jag är lat :p Så nu ska skiten bara spacklas också! Sen börjar jag spackla hela å fixa till dörrarna och skärmar för lackering! Blir nog i början av veckan! Btw har beställ ny reg plåt med (en liten) :) Hade gött!
Uppdate 9 november!
Tjena! Det va ett tag sen! Har fortfarande inte lackat.. Har vart mycket annat, å sen har de vart inpassning av dörrar och även fått rostlagat dörrar osv.. Men nu börjar de ta på de! Håller på å spacklar är inte världsbäst på de men man vafan gör de när man kan slipa å göra om ifall de skulle bli skit :lol: idag ska jag hjlälpa pappa med en bil vi ska lacka nu innan duetten, men i denna veckan lackas nog duetten iaf, ska också åka å köpa ny tankamatur till den i veckan! Bjuder på några bilder :)

Bild Bild Bild Bild

Bild Bild Bild Bild

Bild Bild Bild Bild

Bild Bild Bild Bild

Bild Bild Bild Bild

Bild Bild Bild Bild

Bild Bild Bild Bild

Bild Bild Bild Bild

Bild Bild Bild Bild

Bild

Uppdate!
Tjenare! Kör väl en liten uppdate igen! Dock bara skriftlig.. Har ändå inga roliga bilder nu bara massa spackel och slipning å de är väl inge roligt å se! Har inte lackat ännu men nu har pappa lackat den andra bilen iaf! Så nu sker det snart :lol: Kan ju säga att man ska inte ha för bråttom och bestämma en tid när allting ska bli klart blir bara jobbigt och allting tar MYCKET längre tid än vad man tror, så tänk på det att ta de som det kommer, lite spackling återstår! Sen blir det lack å monterig :) Börjar iaf längta till å sätta i rutor å alla nya lister på med skärmar, dörrar! Ska eventuellt byta ett par navvända 16" mot ett par dubbla m40 med ryckspärr :) Tycker de är dåligt med kommentarer och skulle gärna se lite intresse! Hade gött!

Tjenare! Var ett tag sen! Kommer tyvärr inga bilder för tillfället eftersom mobilen jäveln är paj.. och har ingen annan kamera tillgänglig heller. Ja fortfarande inte lackad kan jag meddela.. Dock är det väldigt nära nu! Inga planer på någon annan färg iaf utan den blir röd med vita fälgar. Torped, värmepaket, insida av front, innerskärmar, luftfilter, gasstag, fläktvinge, också massa små saker är iaf lackade. Håller på och monterar ihop det nu iaf. Ny säkringsdosa med lite nya kablar och rensning dock inte så farligt för att vara en a-traktor haha! Börjar i övrigt bli riktigt bra! Hittat lite mer svetsjobb därför det tar sin tid, dock är det bättre att ta det lugnt istället för att stressa ihop saker som man bara mår dåligt över och det blir inte bra. Fortfarande lite spackling kvar. Har ännu inte kommit någon snö här och ser ut som det inte göra det inom några veckor heller... Men va gör det bättre snön kommer när traktorn är klar så jag klagar inte :D Hoppas ny följer projektet, bilder kommer när jag får tillbaka mobilen från lagning. Ha de gött!

Senast redigerad av Tomvolvojohansson 14 06 01, 11:36, redigerad totalt 38 gånger.

Inläggsrubrik: Re: Volvo Duett
InläggPostat: 13 10 02, 10:37 
Thinnersniffare

Födelsedag: 27 aug 1997
Fordon: ´64 Duett stepside
Snygg duett, nice med stor hytt.
Du kopierar bildwebbadressen och klistrar in den mellan img-tagsen

InläggPostat: 13 10 03, 7:47 
Amatör

Zakke skrev:

Tack så mycket! Din duett är jävligt snygg den med! 8)

InläggPostat: 13 10 03, 6:56 
Thinnersniffare

Tomvolvojohansson skrev:
Zakke skrev:

Tackar, synd bara att den är skrot :lol:

InläggPostat: 13 10 03, 8:56 
Amatör

Zakke skrev:
Tomvolvojohansson skrev:
Zakke skrev:

Asså vad är de som är skrot då? :|

InläggPostat: 13 10 03, 9:02 
Thinnersniffare

Tomvolvojohansson skrev:
Zakke skrev:
Tomvolvojohansson skrev:
Zakke skrev:

De mesta, bromsar, styrning, inredning, huven, ramsne mm

InläggPostat: 13 10 03, 11:22 
Amatör

Zakke skrev:
Tomvolvojohansson skrev:
Zakke skrev:
Tomvolvojohansson skrev:
Zakke skrev:

De mesta, bromsar, styrning, inredning, huven, ramsne mm

Tråkigt! Aja min är väl inte jättehel heller men det är bara å jobba på :lol:

Inläggsrubrik: Re: Volvo duett 1962 Uppdate 9 november
InläggPostat: 13 11 14, 7:34 
Epa glidare

Kön: kille
Födelsedag: 11 mar 1999
Fordon: okapad 142a- okapad 244a
Ser bra ut :)

InläggPostat: 13 11 14, 9:35 
Thinnersniffare

Ojj vad jag har missat mycket! Ett tips är ju att göra varje update i ett nytt inlägg så hamnar tråden högt upp igen. Verkar ju gå riktigt bra, porrigare med delad ruta!

InläggPostat: 13 11 14, 11:20 
Tittar på porrfilm i epan

Födelsedag: 19 jul 1997
Fordon: volvo 745,SAAB 900
blir riktigt fint det där ; )

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 65 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa