30traktor.egetforum.se

Sveriges största a-traktor/epatraktor forum!
Aktuellt datum och tid: 22 12 01, 9:44





Ny tråd Svara på tråd  [ 560 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 56  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Allmänt bilsnack!
InläggPostat: 10 08 12, 12:52 
Offline
Inofficiell amatör mekare

Blev medlem: 09 01 30, 8:32
Inlägg: 611
Ort: Rosvik
Kön: Kille
Födelsedag: 16 dec 1993
Fordon: MÅNGA
amerikanska bilar ÄR bäst , har alltid vara och kommer alltid att vara !
komforten går ju inte att jämnföra med något annat , rejält byggda ! motorer som är byggda för att man ska komma fram i tid ..

sen tar ju då en 8a i bra skick mindre soppa än vad en 240/740 gör :roll:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allmänt bilsnack!
InläggPostat: 10 08 12, 12:57 
Offline
Dieselsniffare

Blev medlem: 09 03 04, 9:09
Inlägg: 278
Ort: Mölltorp
Kön: Kille
Födelsedag: 03 jan 1995
Fordon: Många!
RaggeR skrev:
amerikanska bilar ÄR bäst , har alltid vara och kommer alltid att vara !
komforten går ju inte att jämnföra med något annat , rejält byggda ! motorer som är byggda för att man ska komma fram i tid ..

sen tar ju då en 8a i bra skick mindre soppa än vad en 240/740 gör :roll:




på tal om soppaförbrukningen så körde far sin brukis 745:a okej då LANDSvägskörning 4 mil dit o 4 hem:P på 0,72 :) det tror iallafall inte jag att en iordninggjord v8 gör:P men runt litern gör dom iallafall:)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allmänt bilsnack!
InläggPostat: 10 08 12, 12:58 
Offline
Inofficiell amatör mekare

Blev medlem: 09 01 30, 8:32
Inlägg: 611
Ort: Rosvik
Kön: Kille
Födelsedag: 16 dec 1993
Fordon: MÅNGA
PipaZ skrev:
RaggeR skrev:
amerikanska bilar ÄR bäst , har alltid vara och kommer alltid att vara !
komforten går ju inte att jämnföra med något annat , rejält byggda ! motorer som är byggda för att man ska komma fram i tid ..

sen tar ju då en 8a i bra skick mindre soppa än vad en 240/740 gör :roll:




på tal om soppaförbrukningen så körde far sin brukis 745:a okej då LANDSvägskörning 4 mil dit o 4 hem:P på 0,72 :) det tror iallafall inte jag att en iordninggjord v8 gör:P men runt litern gör dom iallafall:)


lägg på lite mer så har du en 8a =) men då åker man inte lika bekvämt i en 745a heller :twisted:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allmänt bilsnack!
InläggPostat: 10 08 12, 1:00 
Offline
Dieselsniffare

Blev medlem: 09 03 04, 9:09
Inlägg: 278
Ort: Mölltorp
Kön: Kille
Födelsedag: 03 jan 1995
Fordon: Många!
RaggeR skrev:
PipaZ skrev:
RaggeR skrev:
amerikanska bilar ÄR bäst , har alltid vara och kommer alltid att vara !
komforten går ju inte att jämnföra med något annat , rejält byggda ! motorer som är byggda för att man ska komma fram i tid ..

sen tar ju då en 8a i bra skick mindre soppa än vad en 240/740 gör :roll:




på tal om soppaförbrukningen så körde far sin brukis 745:a okej då LANDSvägskörning 4 mil dit o 4 hem:P på 0,72 :) det tror iallafall inte jag att en iordninggjord v8 gör:P men runt litern gör dom iallafall:)


lägg på lite mer så har du en 8a =) men då åker man inte lika bekvämt i en 745a heller :twisted:



Nepp, hellre en v8:a en en 745:a beror helt på! :P o så äre smaksak:P


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allmänt bilsnack!
InläggPostat: 10 08 12, 1:03 
Offline
Inofficiell amatör mekare

Blev medlem: 09 01 30, 8:32
Inlägg: 611
Ort: Rosvik
Kön: Kille
Födelsedag: 16 dec 1993
Fordon: MÅNGA
PipaZ skrev:
RaggeR skrev:
PipaZ skrev:
RaggeR skrev:
amerikanska bilar ÄR bäst , har alltid vara och kommer alltid att vara !
komforten går ju inte att jämnföra med något annat , rejält byggda ! motorer som är byggda för att man ska komma fram i tid ..

sen tar ju då en 8a i bra skick mindre soppa än vad en 240/740 gör :roll:




på tal om soppaförbrukningen så körde far sin brukis 745:a okej då LANDSvägskörning 4 mil dit o 4 hem:P på 0,72 :) det tror iallafall inte jag att en iordninggjord v8 gör:P men runt litern gör dom iallafall:)


lägg på lite mer så har du en 8a =) men då åker man inte lika bekvämt i en 745a heller :twisted:



Nepp, hellre en v8:a en en 745:a beror helt på! :P o så äre smaksak:P


det äre ju dock , men finns så mkt fördommar mot jänkarna.. så man måste nästan övertyga folk om att de inte drar 17 liter milen och väger 9 ton.. :oops:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allmänt bilsnack!
InläggPostat: 10 08 12, 1:05 
Offline
Dieselsniffare

Blev medlem: 09 03 04, 9:09
Inlägg: 278
Ort: Mölltorp
Kön: Kille
Födelsedag: 03 jan 1995
Fordon: Många!
RaggeR skrev:
PipaZ skrev:
RaggeR skrev:
PipaZ skrev:
RaggeR skrev:
amerikanska bilar ÄR bäst , har alltid vara och kommer alltid att vara !
komforten går ju inte att jämnföra med något annat , rejält byggda ! motorer som är byggda för att man ska komma fram i tid ..

sen tar ju då en 8a i bra skick mindre soppa än vad en 240/740 gör :roll:




på tal om soppaförbrukningen så körde far sin brukis 745:a okej då LANDSvägskörning 4 mil dit o 4 hem:P på 0,72 :) det tror iallafall inte jag att en iordninggjord v8 gör:P men runt litern gör dom iallafall:)


lägg på lite mer så har du en 8a =) men då åker man inte lika bekvämt i en 745a heller :twisted:



Nepp, hellre en v8:a en en 745:a beror helt på! :P o så äre smaksak:P


det äre ju dock , men finns så mkt fördommar mot jänkarna.. så man måste nästan övertyga folk om att de inte drar 17 liter milen och väger 9 ton.. :oops:



Najj, fast visst, endel jänkare e inte billigt o åka:P men de fanimej inte dragracing heller :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allmänt bilsnack!
InläggPostat: 10 08 12, 1:08 
Offline
Hobbyamerikan

Blev medlem: 07 09 15, 9:18
Inlägg: 219
Ort: Tyvärr i Sverige
Kön: Kille
Födelsedag: 06 nov 1993
Fordon: Volvo Amazon 1967
Alltså, far min berättade att när han körde dragracing 1984 så hade han sin 64 Chevelle som dom körde runt på släp. Dragbilen var en tre eller fyra år gammal Chevrolet Van som drog 1.3/mil med den där Chevellen på släp.

Även, när han var I USA 1983 köpte han en väl inkörd 67:a Galaxie med 390 6.4 liters med någon tvåportsförgasare. Den bilen körde han ifrån Mclean, Virginia till Los Angeles, California. Över hela landet med andra ord, och han räknade noggrant ut att den drog 1.2/mil i snitt, vilket absolut inte är dåligt för en sån stor bil.

Så yeah, inte alla amerikanska bilar drar mycket soppa, bara motorn är somewhat frisk.

_________________
Dreaming of California, where the sun never sets.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allmänt bilsnack!
InläggPostat: 10 08 12, 11:02 
Offline
Sladdar runt korvkiosken

Blev medlem: 10 07 22, 3:38
Inlägg: 173
Ort: Vällingby (Stockholm)
Kön: Kille
Födelsedag: 19 jun 1995
Fordon: Mazda B1800
men om man jämför en fräsch jänkare mot en sliten 740 så e de väll klart att en fräsch v8 drar mindre än en skrutig rak 4a säg att man skulle renovera en b20 till bra skick då skulle den jue dra mindre än en v8...

_________________
Like a baws


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allmänt bilsnack!
InläggPostat: 10 08 12, 11:05 
Offline
Inofficiell amatör mekare

Blev medlem: 09 01 30, 8:32
Inlägg: 611
Ort: Rosvik
Kön: Kille
Födelsedag: 16 dec 1993
Fordon: MÅNGA
Krabbz skrev:
men om man jämför en fräsch jänkare mot en sliten 740 så e de väll klart att en fräsch v8 drar mindre än en skrutig rak 4a säg att man skulle renovera en b20 till bra skick då skulle den jue dra mindre än en v8...


har man då en 8a med 4ports gasare så går det att justera dom gode så mkt bättre än vad man gör med en strombeg eller liknande..


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Allmänt bilsnack!
InläggPostat: 10 08 12, 11:31 
Offline
Inofficiell amatör mekare

Blev medlem: 08 01 05, 3:11
Inlägg: 663
Ort: Motala/Linköping
Födelsedag: 27 sep 1992
Fordon: Saab 9-3 2-0T
Man åker volvo för att det är billigt. Även för att den är säker, driftsäker och lättlagad.
Inte för att den skulle va bättre än en jänk?? :roll:

Lite andra synpunkter är även att en vinkelåtta är inte en varvvillig motor, inte standard. (vi pratar lite äldre nu). Den har vrid och är kalas att lägga en börnis med och rita sträck. Men när det kommer till att "Drifta" är det inte lika kul, då vill man varva lite, då är en turbofyra/turbosexa ett bättre val.
Självklart kan man ju bygga en v8 som funkar att varva med och kanske har en bra karaktär för drifting men det är ganska omfattande och dyrt.
Vad säger att man ska drifta då? inget.. Det gör inte så mkt i bruksbilssynpunkt men det var en faktor i valet av motor i 242an iaf. Det blev en bmw bensinsexa med turbo som flera kanske vet. Ljudet kommer nog bli härligt, men det är inte samma sak som en v8....

Jag kommer åka jänk som brukis. Dock med turbodieselsexa på 3,3l, knappa litern per mil, skattefri. Har likadana bilar med v8 som de också såldes med, en som kommer göras iordning som glidare senare (när det blir plats i garaget ;) ) och det är Internationals egna v8, har annorlunda tändföljd än chevas, samma som fords Y-blockare. Låter mkt goare! Får nästan filma det nån gång..

_________________
//Mvh Robin
Bild
Bild


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 560 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 56  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
subSilver+ theme by Canver Software, sponsor Sanal Modifiye
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008
phpBB SEO
Portal XL 5.0 ~ Plain 0.2
Våra villkor | Integritet | Cookie inställningar | Rapportera forumet